جلسه بررسی فنی و آغاز عملیات اجرایی ساخت یادمان شهدای مرکز فرهنگی دفاع مقدس هرمزگان

جلسه بررسی فنی و آغاز عملیات اجرایی ساخت یادمان شهدای مرکز فرهنگی دفاع مقدس هرمزگان با حضور سردار ناظر معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ - 17December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، جلسه بررسی فنی و آغاز عملیات اجرایی ساخت یادمان شهدای مرکز فرهنگی دفاع مقدس با حضور سردار «محمدقاسم ناظر» معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «حسین ستوده» رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «حبیب الله میرزایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان و «رضا مدرس» معاون عمرانی استانداری هرمزگان برگزار شد.

در این جلسه نقشه‌های این مرکز مورد بررسی قرار گرفت، راهکار‌های اجرایی جهت برطرف کردن موانع قانونی پروژه ازجمله حریم شصت متری دریا که مدنظر بود نیز بررسی و مطرح شد.

مقرر شد نامه نگاری‌ها با سازمان بنادر و دریانوردی و ادارات مربوطه انجام شود تا مجوز‌های قانونی برای ساخت این مرکزفرهنگی گرفته شود.

باتوجه به اینکه یادمان در بستر حریم دریا قرار داشت و جز طرح‌های حریم دریا بود، مدتی این پروژه متوقف شد که با پیشنهادات، راهکار‌های قانونی و با پیگیری‌های استاندار، بنیاد حفظ آثار در کشور این عملیات تسریع می‌یابد.

بودجه‌ای نیز حدود یک و نیم میلیارد تومان برای سال آینده پیش بینی شده که برای آغاز پروژه است، همچنین وعده داده شد که از اعتبار استانی نیز برای این پروژه کمک شود.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس و یادمان شهدای ایرباس مصوبه مجلس است که پیوست یک اعتبارات را در سازمان برنامه و بودجه دارد، از سال ۱۳۹۰ مصوب شده، اما به دلیل کمبود اعتبارات و مشکل حریم دریا چندسالی بود که در مرحله تحکیم بستر و عملیات میکروپایل در زمین مانده بود که تا دوماه آینده روند ساخت آن تسریع می‌یابد و ادامه عملیات اجرایی آن را آغاز خواهند کرد.

بنا بر این گزارش، یکی از مطالبات رزمندگان و ایثارگران استان هرمزگان، وجود یک پاتوق برای رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس همچنین محلی برای اینکه ما نقش رزمندگان و شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های جنوب به ویژه در عملیات مستقیم با امریکا در خلیج فارس مطرح کنیم.

این مرکز فرهنگی، مکان و بستر مناسبی است که مزین به المان یادمان شهدای ایرباس، پاسداشت یاد شهدای هواپیمای ایرباس است که در ۱۲ تیر ۶۷ توسط امریکای جنایتکار هواپیمای مسافربری ما با حضور ۲۹۰ مسافر اسقاط شد و این عزیزان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار