پادشاه اردن بر حمایت از فلسطین تأکید کرد

پادشاه اردن با تأکید بر اولویت مساله فلسطین برای اردن، گفت که این کشور از برادران فلسطینی خود حمایت می‌کند.
کد خبر: ۴۳۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵ - 18December 2020

پادشاه اردن: حمایت از قدس و فلسطین، اولویت ماستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالله دوم» پادشاه اردن در دیدار با شماری از مسئولان مختلف این کشور بر حمایت اردن از فلسطینیان تأکید کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «عمون»، عبدالله دوم در این دیدار در زمینه آموزش‌های شغلی و فراهم کردن فرصت‌های شغلی صحبت و تأکید کرد که برای ایجاد فرصت‌های شغلی، باید به توان داخلی کشور توجه کرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود، گریزی به موضوع فلسطین زد و گفت که «اردن، از برادران فلسطینی خود حمایت می‌کند».

پادشاه اردن خاطرنشان کرد، اردن برای حمایت از مردم فلسطین، همچنان به تماس با طرف‌های مختلف بین‌المللی فعال ادامه خواهد داد.

عبدالله دوم تصریح کرد که حمایت از قدس و مسئله فلسطین، اولویت کشور اردن به شمار می‌رود.

وی اخیرا تأکید کرد که موضع این کشور در قبال مسئله فلسطین تغییری نکرده و با تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی موافق است.

شاه اردن همچنین گفت که قیمومیت اردن بر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی واجب و مسئولیتی است که ما از بیش از ۱۰۰ سال پیش به آن افتخار می‌کنیم.

عبدالله دوم تأکید کرد که «ما هیچ خدشه‌ای به وضعیت تاریخی قدس را نمی‌پذیریم و مسجدالاقصی و حرم قدس قابل شراکت و تقسیم نیست».

شاه اردن تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه حل دو دولت را گزینه راهبردی و ضامن تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرز‌های چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی دانست.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار