رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش عنوان کرد؛

توجه ویژه ارتش به بهره‌گیری از معارف الهی در عرصه پزشکی

حجت‎الاسلام صنعت‌پور امیری با اشاره به توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی ارتش به بهره‌گیری از معارف الهی در مباحث پزشکی گفت: پیوند بین علوم تجربی و معارف دینی یک حرکت اثربخش و متعالی است.
کد خبر: ۴۳۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ - 18December 2020

همایش فرهنگ سلامت از منظر قرآن کریم و روایات، یکی از ثمره‌های ارزشمند وحدت حوزه و دانشگاه استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‎پرس، همایش «فرهنگ سلامت از منظر قرآن کریم و روایات» به صورت وبینار (وب‌کنفرانس) در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد.

حجت‎الاسلام والمسلمین «حسین صنعت‌پور امیری» رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش طی پیامی به این همایش ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: همایش «فرهنگ سلامت از منظر قرآن کریم و روایات»، یکی از ثمره‌های ارزشمند وحدت حوزه و دانشگاه است. در حقیقت، پیوند بین علوم تجربی و معارف دینی یک حرکت اثربخش و متعالی است که به فضل الهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بهتر و بیشتر به آن توجه شده است.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از معارف الهی در مباحث پزشکی که در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه در دانشگاه علوم پزشکی ارتش به آن توجه ویژه‌ای شده است، گفت: ما از همه دست‌اندرکاران، مسئولان اجرایی، اعضای هیأت علمی، اساتید، داوران و پژوهشگرانی که در این همایش شرکت کردند، تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه هرسال شاهد پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای باشیم.

حجت‌الاسلام صنعت‌پور امیری ادامه داد: در خصوص بحث سلامت از منظر دین، به این نکته باید توجه داشت که موضوع سلامت از مؤلفه‌های مهمی است که دین مبین اسلام به آن پرداخته است. هم بحث سلامت جسمی و هم سلامت روحی، دستورات و احکام الهی و مؤکداتی که در آیات و روایات آمده است، هدفشان همگی سلامت و کمال انسان است. در حقیقت عمل به دستورات الهی می‌تواند انسان را در رساندن به سلامت کمک کند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش همچنین گفت: مهم‌ترین رسالت انبیاء الهی، حفظ سلامت روحی انسان‌هاست. آن‌ها مبعوث شدند تا امراض روحی و قلبی بشر را درمان کنند. انبیاء الهی طبیبانی هستند که برای درمان قلب و جان انسان‌ها آمدند، اما به فراخور نیاز‌های بشری به بحث سلامت جسمی هم پرداخته‌اند. هم در آیات قرآن کریم و هم در روایات مطالب فراوانی در حوزه سلامت آمده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در روایات ما به‌ویژه در حوزه پیشگیری امراض مختلف جسمی و روحی، مطالب بسیار خوبی بیان شده است که عمل به آن‌ها می‌تواند در حفظ و ارتقای سلامت انسان مفید و مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام صنعت‌پور با تأکید بر اینکه در بحث سلامت، سلامت روحی مقدم بر سلامت جسمی است، گفت: امیرالمومنین، امام علی (ع) در روایتی می‌فرمایند که فقر و نداری بلا است و بدتر از آن، مریضی جسمی است و بدتر از مریضی بدن، مریضی قلبی است.

وی افزود: امیدواریم این همایش به موضوع امراض و آسیب‌های روحی و راه‌های برون‌رفت از آن‌ها با استفاده از آیات و روایات توجه جدی داشته باشد؛ زیرا بسیاری از بیماری‌ها بعد روحی و روانی دارد؛ همچنین امیدواریم در سال‌های آتی این همایش با میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ارتش در ابعاد ملی و بین‌المللی برگزار شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار