فرزند شهید فخری‌زاده تشریح کرد؛

وجوه سه‌گانه شخصیت شهید «محسن فخری‌زاده»

«حامد فخری‌زاده» وجوه سه‌گانه شخصیت شهید فخری‌زاده را در حوزه‌های اخلاقی اجتماعی، معرفتی و حوزه کاری تشریح کرد.
کد خبر: ۴۳۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶ - 19December 2020

وجوه سه گانه شخصیت شهید «محسن فخری زاده»«حامد فخری زاده» فرزند شهید فخری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: شخصیت پدرم شهید محسن فخری زاده در سه حوزه اخلاقی اجتماعی، معرفتی و شناختی و حوزه ماموریت‌های کاری قابل تبیین است.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از شخصیت شهید فخری زاده در حوزه اخلاقی اجتماعی عنوان کرد: روابط گرم و صمیمی، تواضع و فروتنی نسبت به همه از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید بود و اگر کسی ایشان را نمی‌شناخت، بعید بود به مقام و منصبش پی ببرد.

حامد فخری‌زاده افزود: این شهید عزیز اعتقاد بسیار زیادی به دعای والدین بخصوص مادر داشت و ما را هم خیلی نسبت به آن سفارش می‌کرد؛ این شهید بزرگوار از شرایط اصلی موفقیت در امور را خدمت به خانواده می‌دانست.

وی در بیان ویژگی‌های شهید فخری زاده از بعد معرفتی و شناختی عنوان کرد: شهید نگاه توحیدی عجیبی به زندگی داشت و همواره سفارش می‌کرد هر کاری را با نیت قربه الی الله انجام دهید و این نوع نگاه ایشان، برگرفته از مطالعات مستمر سحرگاهی در حوزه فلسفی و عرفان نظری و عملی بود؛ شهید فخری زاده در فلسفه علم و تمدن اسلامی صاحب اندیشه بود.

فرزند شهید فخری زاده با اشاره به شخصیت شهید در بعد کاری، خاطرنشان کرد: در این حوزه، عملکرد ایشان بیشتر رهبری بود تا مدیریت؛ اینطور نبود که فقط دستور بدهند، بلکه همواره همراه نیرو‌ها بودند و کار‌ها را پیش می‌بردند.

وی با اشاره به توانایی شهید فخری زاده در سازماندهی، مدیریت، ایجاد، خلق و تولید، به سازمان سپند اشاره کرد و ادامه داد: این سازمان از سال ۱۳۹۰ راه اندازی شد و یکی از بزرگترین سازمان‌های تحقیقاتی و پژوهشی است که صفر تا صد آن با نظارت آن شهید عزیز بوده است.

فرزند دانشمند هسته‌ای کشورمان ولایتمداری را از دیگر ویژگی‌های پدر شهیدش برشمرد و افزود: مشی شهید، فراجناحی بود و صرفا رهنمود‌های امامین انقلاب را چراغ راه خود قرار می‌داد.

حامد فخری زاده ابراز کرد: مطالعه، پژوهش و تحقیق، زیربنای تمام امور و برنامه‌های شهید بود و علومی زیر نظر ایشان پدید آمد که دنیا در آینده شاهد آن خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار