نقد سینماحقیقت ـ 10/

جانشین روح‌الله؛ رهبری در لباس سربازی

«در لباس سربازی» روایتی است از حضور امام خامنه‌ای در خط مقدم جبهه، ایشان در روزهای آغاز جنگ تحمیلی با کسب اجازه از امام خمینی (ره) راهی جبهه می‌شود و با پوشیدن لباس سربازی فقط به دفاع از انقلاب می‌اندیشد.
کد خبر: ۴۳۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۰ - 21December 2020

جانشین روح‌الله، رهبری در لباس سربازی استگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ مهدی تقویان در مستند «در لباس سربازی» که در بخش چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» به نمایش درآمد به سال‌های آغاز جنگ تحمیلی و حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در خط مقدم می‌پردازد. این مستند سندی گویا از مشی سیاسی و اندیشه انقلابی از امام خامنه‌ای دارد. رهبری که خود را همچنان در لباس سربازی می‌داند و مشغول خدمت به انقلاب اسلامی.

در این مستند می‌بینیم که وقتی برخی از مسئولان با محافظ و اعلام قبلی راهی شهرهای جنگ‌زده می‌شود، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در آن زمان نماینده مجلس و نماینده امام در شورای عالی دفاع است بدون محافظ و بدون اعلام قبلی تنها با پوشیدن لباس سربازی دوشاش دیگر سربازان و بسیجیان به خط مقدم می‌رود.

در این مستند می‌بینیم که ایشان با ذکر خاطرات خود از حضورشان در جبهه می‌فرمایند من نمی‌توانستم با لباس روحانیت وارد جبهه شوم و باید لباس رزم به تن کنم، پیشنهادی که شهید چمران از آن استقبال می‌کنند. لباس سربازی و روحانیت از منظر رهبر معظم انقلاب تفاوتی ندارد. چه در جبهه باشیم و چه در مجلس و چه در مجامع بین‌المللی لباس سربازی به تن داریم و باید خود را سرباز دین و انقلاب بدانیم، اندیشه‌ای که سردارانی چون سلیمانی و صیاد شیرازی به آن باور داشتند.

وجود چنین مستندهایی امری ضروری برای دریافت اندیشه‌ها و رسوخ به جهان‌بینی رهبری است که همچنان خود را در لباس سربازی می‌بیند. بسیاری از کسانی که علم عناد و دشمنی برداشته‌اند به هر حیله‌ای متوسل می‌شوند تا چنین آثاری دیده نشود. نمایش این دست آثار حقایق بسیاری را روشن و مانع تحریف حقیقت انقلاب اسلامی خواهد شد.

مستند «در لباس سربازی» تنها نقطه آغاز است و می‌تواند تداوم پیدا کند، هر چقدر شناخت ما نسبت رهبر انقلاب اسلامی بیشتر شود در حقیقت می‌توانیم امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی را درک کنیم. متاسفانه بسیاری هستند از معاندان داخلی و خارجی که با طرح سوالات جهت‌دار سعی دارند با وجود ادله‌های روشن اندیشه ایشان را تحریف کنند.

متاسفانه در ترسیم اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی قدرت‌مند ظاهر نشده‌ایم و نتوانستیم عمق جهان‌بینی ایشان را حتی در داخل کشور منعکس کنیم با این حال «در لباس سربازی» می‌تواند الگویی باشد برای ساخت مستندهایی از این دست تا تحریفات بدخواهان نظام اسلامی را که دشمنی‌شان ریشه‌دار، مغرضانه و توام با کینه است؛ بی‌اثر کند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار