بازگشت هفتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش/ ناوگروه هفتاد و یکم نداجا به آب‌های آزاد اعزام شد

هفتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش پس از انجام مأموریت‌های محوله در خلیج عدن و تنگه باب‌المندب به کشور بازگشت.
کد خبر: ۴۳۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ - 19December 2020

بازگشت هفتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش/ ناوگروه هفتاد و یکم نداجا به آب‌های آزاد اعزام شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مراسم استقبال از هفتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن «سبلان» و ناو پشتیبانی «لاوان» که برای انجام مأموریت‌های محوله در خلیج عدن و تنگه باب‌المندب، عازم آب‌های آزاد شده بودند، با حضور امیر دریادار دوم «جعفر تذکر» فرمانده منطقه یکم امامت و جمعی از فرماندهان و کارکنان منطقه یکم امامت، در بندرعباس برگزار شد.

امیر تذکر در این مراسم، ضمن خیرمقدم و خداقوت به کارکنان هفتادمین ناوگروه رزمی اطلاعاتی در اجرای مأموریت اظهار داشت: اینکه ناو‌های ما صد‌ها مایل دورتر از مرز‌های میهن اسلامی برای تأمین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی ایران عزیزمان حضور فعال دارند، جای غرور بسیار دارد.

وی با بیان اینکه رصد و شناسایی شناور‌های بیگانه در آب‌های بین المللی در کنار حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران از وظایف مهم ناوگروه‌های اعزامی به خلیج عدن است، افزود: ما از منافع خودمان کوتاه نخواهیم آمد و با هیچ کشور و نیروی بیگانه‌ای در منطقه و فرامنطقه شوخی نداریم. امنیت منافع ما، خط قرمز ماست.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش، نقش خانواده‌های کارکنان نداجا اعزامی به مأموریت‌های طولانی را مهم و اساسی دانست و گفت: در واقع، حضور نیروی دریایی به‌عنوان نیروی راهبردی، در آب‌های آزاد، نتیجه ایثار و ازخودگذشتگی کارکنان و خانواده‌هایشان است.

تامین امنیت خطوط مواصلاتی تجاری ایران، خلیج عدن و تنگه باب‌المندب، رساندن پیام صلح و دوستی ایران به سایر کشور‌های حاضر در خلیج عدن از اهداف مأموریتی این ناوگروه بوده است.

بنا بر این گزارش، هفتاد و یکمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، متشکل از ناوشکن «البرز» و ناو بالگردبر «خارک» نیز در این روز به مأموریت حفظ و نظم و امنیت در آب‌های دوردست اعزام شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار