بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی به مناسبت روز پرستار؛

جهاد مدافعان سلامت یادآور خاطره حضور پرستاران در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است

اداره‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی به مناسبت سالروز میلاد نورانی و خجسته پیام‌آور نهضت سرخ حسینی الگوی بصیرت بردباری و ایثار حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۳۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱ - 19December 2020

جهاد و از خود گذشتگی مدافعان سلامت  یادآور خاطره حضور پرستاران در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل  استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بجنورد، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی به مناسبت سالروز میلاد نورانی و خجسته پیام‌آور نهضت سرخ حسینی الگوی بصیرت بردباری و ایثار حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

وَ يُؤْثِرُ و نَعَلَي أَنْفُسِهِم وَ لَو کَان بِهِمْ خَصَاصَةٌ (سوره حشر آيه9)   

پنجم جمادی الاول سالروز میلاد نورانی و خجسته پیام‌آور نهضت سرخ حسینی الگوی بصیرت بردباری و ایثار حضرت زینب کبری (س) فرصت مغتمي است که از زحمات پرستاران، کادردرمان در بیمارستان ها و مراکز بهداشت  که با خدمت صادقانه خود غم و اندوه را از دوش آحاد ملت شهید پرور جمهوری اسلامی ایران برمی‌دارند قدردانی نمايیم.

پرستاران این روزها در صف مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا بر اساس وظیفه انسانی خود تنها به نجات جان مردم فکر می‌کنند و می‌کوشند تا درد و رنجی  که برتن بیماران وجود دارند را تا جای ممکن کم کنند و نعمت سلامتی را به آنان بازگردانند.

بی‌تردید در طول سال‌های حماسه دفاع مقدس، حضور مخلصانه گروه‌های پزشکی و به‌خصوص پرستاران عزیز در بیمارستان‌های صحرایی، پست‌های اورژانس و امداد و شهادت صد‌ها پرستار و امدادگر عزیز در این راه، خود فصلی پرفروغ در صحیفه افتخارات جامعه پزشکی و پرستاری کشور است. این پیشینه درخشان نشان‌دهنده ارتباط پیوسته جامعه پرستاری با آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس بوده و تعلق و وابستگی ناگسستنی آنان را به مبانی و ارزش‌های انقلابی روایت می‌کنند؛ روایتی پر افتخار که در حضور عاشقانه پرستاران و ارائه خدمات درمانی آنان به مجاهدان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی نیز تجلی و استمرار یافته است.

بی‌شک این جهاد و از خود گذشتگی مدافعان سلامت که یادآور خاطره حضور پرستاران در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و کمک‌رسانی به رزمندگان دفاع مقدس است، همچون مدال زرینی بر سینه جامعه پرستاری در تاریخ این مرز و بوم خواهد ماند.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره همه شهدای دفاع مقدس، بویژه شهدای مدافع سلامت به الاخص شهید یحیوی را گرامی داشته و از تلاش های جهادی و ایثار گرانه پرستاران عزیز و نقش بزرگ و مهم خانواده های ارجمند آنان در همراهی و همدلی در این عرصه مهم، صمیمانه تشکر و قدردانی می نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار