استاندار خراسان‌جنوبی:

خاطرات دوران دفاع مقدس را ماندگار کنیم/ لزوم ثبت و مستندسازی آثار شهدا

ملانوری با تأکید بر قدر دانستن فرصت حضور رزمندگان، گفت: از وجود افرادی که هنوز در جمع ما هستند باید بهره ببریم و خاطرات دوران دفاع مقدس را ماندگار کنیم.
کد خبر: ۴۳۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵ - 19December 2020

خاطرات دوران دفاع مقدس را ماندگار کنیم/ لزوم ثبت و مستندسازی آثار شهدابه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «حمید ملانوری» استاندار خراسان‌جنوبی امشب در نشست هم‌اندیشی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: اگر چه جنگ در شرایطی بر کشور تحمیل شد که تشکیلات نظامی ما ثبات لازم را پیدا نکرده بودند و وضعیت مقابله و رودر رویی با دشمن، نا برابر بود اما توانست انقلاب را بیمه کند.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس بزرگترین اتفاق برای بیمه شدن انقلاب اسلامی بود، بیان داشت: معتقدیم اتفاقات دوران دفاع مقدس باید به نسل‌های بعدی منتقل شود تا از آن سرمشق بگیرند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جایگاه شهید و شهادت، تأکید کرد: دوره هشت ساله دفاع مقدس تمام شده اما در زمانی هستیم که حتما باید فرهنگ شهید و شهادت و ایثار بیش از پیش ماندگار شود و برای این کار چاره‌ای جز این نداریم که الگوهای مناسبی را به نسل حاضر معرفی کنیم.

ملانوری تأکید کرد: نسل‌های آینده باید بدانند دفاع مقدس چه پیامدهایی برای ما داشت و ما هیچ جای دیگری نمی‌توانستیم به این خوبی یاد بگیریم که چگونه پای انقلاب بایستیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های علمی، نظامی، صنعتی و غیره در سایه فشارهایی رقم خورد که به کشور تحمیل شده بود، تبیین کرد: جوانان امروز و نسل‌های آینده باید بدانند که مردم ما در زمان جنگ از همه چیز خود گذشتند و جلوی گلوله ایستادند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برای آن‌ها که دوران جنگ را درک نکرده‌اند، پذیرش این از خود گذشتگی‌ها سخت است و سؤالاتی را به همراه دارد، تصریح کرد: با ثبت و مستندسازی آثار شهدا و دفاع مقدس می‌توانیم به این سؤالات و ابهامات پاسخ گوییم.

ملانوری با تأکید بر قدر دانستن فرصت حضور رزمندگان، گفت: از وجود افرادی که هنوز در جمع ما هستند باید بهره ببریم و خاطرات دوران دفاع مقدس را ماندگار کنیم.

وی با اشاره به اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مؤسسه و نهادی است که می‌تواند تاریخ جنگ را ماندگار کند، بیان داشت: برای تحقق این هدف باید از ظرفیت دانشگاه‌ها، دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب حوزه‌های علمیه، بسیجیان وغیره استفاده شود.

استاندار خراسان‌جنوبی در پایان خاطرنشان داد: وقتی قدم‌ها خالصانه و برای رضای خدا در راستای ماندگاری نام شهدا برداشته شود، مردم هم همراهی می‌کنند و مطمئناً هر کاری که برای ماندگاری نام و یاد شهدا انجام دهیم، آثار و برکاتش را در زندگی خواهیم دید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار