چهل‌سالگی سرو/ شهید «محمود یزدان‌فر»؛

صادقانه و مخلصانه پیرو خط امام که همانا خط اسلام راستین است باشید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمود یزدان‌فر» آمده است: امام را هرگز تنها نگذارید و صادقانه و مخلصانه پیرو خط امام که همانا خط اسلام راستین است باشید.
کد خبر: ۴۳۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱ - 20December 2020

صادقانه و مخلصانه پیرو خط امام که همانا خط اسلام راستین است باشیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در زادروز شهید «محمود یزدان‌فر» زندگی‌نامه و وصیت‌نامه این شهید را از از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

در سال ۱۳۴۲در بابل به دنیا آمد. پدرش «علی» از راه کشاورزی و کارگری تأمین معاش می­‌کرد؛ و مادرش «معصومه» خانه‌دار بود و کمک‌حال همسر در کارها. آن‌ها نه فرزند داشتند که «محمود» آخرین‌شان بود.

محمود دوره ابتدائی را در دبستان «عبداللهی» زادگاهش به پایان رساند. سپس با گذراندن مقطع راهنمایی، به دبیرستان «شهیدچمران» فعلی در بابل راه یافت و موفق به اخذ دیپلم ریاضی‌فیزیک شد.

به گفته خانواده، می‌توان خلق‌وخوی محمود را این‌گونه بر شمرد: «رفتارش با پدر و مادر بسیار خوب بود. هرگز کاری نمی‌کرد که آن‌ها از او برنجاند. هیچ‌وقت ندیدیم تقاضایی از پدر و مادر داشته باشد. صداقت و اخلاق خوشش باعث شد در بین مردم از جذابیت خاصی برخوردار باشد.»

محمود به دلیل تربیت دینی والدین، در ادای واجبات و مستحبات می‌کوشید و از انجام محرمات دوری می‌کرد. با قرآن، این منبع نور و رحمت نیز مانوس بود و در عمل به فرامین آن، کوشا. علاوه بر آن، با الگوپذیری از سیره اهل بیت (ع)، همواره سعی در کسب کمال معنوی و فضائل انسانی داشت.

محمود در سنین نوجوانی با پیوستن به گروه‌­های پیرو خط امام خمینی، همراه مردم بابل در تظاهرات علیه رژیم و پخش اعلامیه و چسباندن پوستر شرکت می‌کرد.

با تشکیل بسیج، به عضویت این نهاد در آمد و فعالیت­های مذهبی و فرهنگی خود را در سطح پایگاه‌های محله و شهر از پی گرفت. با آغاز جنگ تحمیلی، در ۲۸/۴/۶۱ طی عملیات رمضان حضور یافت و بر اثر اصابت ترکش به پا مجروح شد.

در ۹ آذر ۱۳۶۱به عضویت رسمی سپاه قم در آمد و جزء نیرو‌های واحد اطلاعات ـ عملیات لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب شد. در بهمن ۱۳۶۲ راهی جبهه مریوان شد و این‌بار نیز، در کسوت نیروی عملیاتی به ادای تکلیف پرداخت.

خواهرش «زری» اذعان می‌دارد: «زمانی‌که به مرخصی می‌آمد، کم پیش‌مان می‌ماند. طوری که چند روز مانده به اتمام مرخصی، از سر دلتنگی برای جبهه، دوباره راهی منطقه می‌شد. نظرش این بود که باید با دشمن مبارزه کرد تا دین اسلام زنده بماند و پرچم آن در جهان برافراشته شود.»

حضور در جمع خانواده‌های شهدا و عیادت از مجروحان جنگی، از جمله محمود در جبهه فرهنگی به شمار می‌رود؛ و سرانجام، محمود در شامگاه ۱۲/۲/۶۴ به آرزوی دیرینه‌­اش، یعنی شهادت دست یافت؛ و خاک طلائیه سال‌هاست که پیکر پاکش را در دل به یادگار دارد.

وصیت‌نامه شهید:

این وصیت‌نامه‌هایی که این عزیزان می‌نویسند مطالعه کنید. پنچاه سال عبادت کردید و خدا قبول کند و یک روز هم یکی از این وصیت‌نامه‌ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم

«مِنَ المومنینَ رجالُ صَدَقوا ماعاهدولا للّه عَلیه فَمِنهُم من قَضی نَحبَة وَ مِنهُم مَن یَنتَظِر وَ ما بَدَّلُوا تَبدیلاَ» (سوره احزاب ۲۳)

برخی از آن مومنان بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملاً مقاومت کرده و برخی به انتظار مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند. پروردگارا درود فرست بر محمد و آل پاکش و مقام ایمان مرا به حد کمال ایمان برسان و مقام یقینم را برترین مقامات یقین قرار ده و عملم را نیکوترین اعمال فرما و به لطف و کرمت نیت را وافر و مقام یقینم را صحیح بدار و به قدرت کامله خویش هر عمل فاسد از من سر زده را اصلاح فرما. (صحیفه سجادیه دعای ۲۰)

سلام علیکم بما صبرتم

با درود و سلام به پیشگاه مقدس و، ولی عصر امام زمان علیه السلام و با درود بر نائب بر حق امام زمان منجی بشریت و رهبر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خمینی که ان‌شاالله خداوند متعال او را تا قیام، ولی عصر امام زمان (ع) عمر خیر و برکتش را دراز فرماید؛ و درود بر تمامی شهیدان از هابیل تا شهیدان جنگ احد و صفین و کربلای حسین و کربلا‌های ایران و درود بر امت رزمنده و قهرمان ایران.

 امیدوارم بین امت رزمنده و شهید پرور ایران این پیام قرآن مجید که می‌فرماید: «وَاعتَصِمو بِحَبلَ الله جَمیعا و لا تَفَرَّقوا» به ریسمان الهی چنگ زنید و متفرق نشوید، فراموش نگردد و باید همواره هوشیار باشید تا استعمار از طریق مختلف به انقلاب اسلامی ضربه نزند و تاکنون ابر قدرت‌ها هرچه توانستند که انقلاب‌مان را با کودتا و جنگ تحمیلی و... با شکست مواجه کنند، ولی نتوانستند. اما باید توجه داشته باشید که استعمار دست از سر ما بر نمی‌دارد و ما را به حال خودمان وا نمی‌گذارد و این بار با سلاح تفرقه‌افکنی و فاصله بین مردم ایجاد کردن خود را بر ما مسلّط  می‌سازد و این توطئه در صورتی خنثی می‌شود که همواره هوشیار باشید و از انقلاب اسلامی و خون شهیدان حفاظت و حراست کنید و برای اینکه بتوانید از انقلاب حراست کنید و به جهان صادر کنید.

باید با معارف اسلامی بیشتر آشنا شوید و دارای اخلاق حسنه شوید چرا که پیامبر (ص) فرمود: «بعثت لا تم مکارم اخلاق» من برانگیخته شدم برای کامل کردن اخلاق در شما و از سخن پیامبر (ص) می‌توانم این نتیجه را بگیریم که آنچه انسانیت انسان را به تباهی می‌کشاند و به انسان رنگ و بوی ابلیسانه می‌بخشد پرهیز گردد که تهمت و بهتان و غیبت و ریا و کلاً گناه انسان را به اسفل السافلین سوق می‌دهد. پس همواره تلاش کنید که مرتکب گناه نشوید و به قول امام امت عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید.

انقلاب اسلامی رسالت عظیمش در منقلب کردن اقوال و افعال ماست. پس بکوشید هم در درون خود و هم در جامعه این رسالت را به اتمام برسانید؛ و این همه ضربات و جریانات انحرافی از بدو انقلاب تاکنون بواسطه عدم توجه کافی به همین امر بود به همین دلیل است که گفته‌اند به همان میزان که در درون انقلاب نمودی در برون نیز می‌توانی موفق به انجام دگرگونی شوی. امام عزیزمان فرمودند هدف از بعثت انبیا انسان‌سازی است انبیا آمدند تا انسان بسازند آدمی هم می‌تواند به پلیدترین کار‌ها آلوده شود و هم می‌توان در قله رفیع انسانیت و وحدانیت راه کمال به سوی خدا را طی کند پس بکوشید در هرکاری خدا را در نظر بگیرید و در راه خدا قدم بردارید.

پشتیبان ولایت فقیه باشید و طرفداری از روحانیت اصیل اسلام این امانتداران خالص دین خدا و این حافظان قرآن را از یاد مبرید و بدانید که اسلام منهای روحانیت مانند کشور بدون طبیب است (امام).

امام را هرگز تنها نگذارید و صادقانه و مخلصانه پیرو خط امام که همانا خط اسلام راستین است باشید. بدانید کجروی و راست روی هر دو به گمراهی ختم می‌شود. برای سلامتی امام غائب دعا کنید و ادامه عمر پر فیض و برکتش را تا ظهور حضرت، ولی عصر ارواحنا فداء از خداوند درخواست نمائید و بکوشید از سربازان و یاری‌دهندگان دین خدا باشید که اگر چنین شد پیروزی‌مان قطعی است.

«اِن تَنصُرُالله یَنصُرکُم وَیُثَبِت اَقدامَکُم» و همیشه این دعا را بر لب آورید: «اللُهم اجعَلنا مِن جُندِک فَاِنَّ جُندَکَ هُمُ الغالبونَ».

بارالها! ما را از سپاهیان خودت قرار بده و براستی که سپاهیان تو پیروزند؛ و شما‌ای فریب خوردگان اجانب! بهوش آئید و راه توبه پیش گیرید که شما مصداق «خَسِرَ الدُّنیآ وَ الآخرة» هستید. براه آئید و تا دیر نشده خود را از منجلاب تباهی بیرون کشید. امید این است و گرنه شما محکوم به فنا هستید و این وعده به خداوند متعال است.

و، اما پدر و مادرم! از شما می‌خواهم که به فکر مستضعفین و محرومین باشید. مجلسم را با سادگی برپا کنید و کمی به کربلای حسین بیندیشید و به مظلومیت او که نظیر آن را حتی تاریخ به خود ندیده است؛ و در ضمن به هیچ‌وجه راضی نیستم که مخالفان انقلاب و امام بصرف دوستی و وابستگی در مجلس من حاضر شوند. ان‌شاالله خداوند این جان ناقابل را از من قبول کند.

به امید فرج زودتر امام زمان (ع) و بقاء طول عمر رهبر عزیز و گرانقدرمان تا ظهور مهدی عج الله تعالی فرج الشریف در کنار آن حضرت ان‌شالله. «وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ»

والسلام

محمود یزدان‌فر

به تاریخ ۱۱/۶/۶۳

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار