رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح:

شهادت ۳۲ تن از اعضای کادر درمانی نیرو‌های مسلح/ پیشرفت‌های خوبی در حوزه طب رزم داشته‌ایم

سردار عراقی‌زاده با اشاره به شهادت ۳۲ تن از اعضای کادر درمان در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح گفت: ایثارگری و ازخودگذشتگی پرستاران از دوران دفاع مقدس آغاز شده است.
کد خبر: ۴۳۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ - 20December 2020

شهادت ۳۲ کادر درمان در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح/ ۵۰ درصد کادر درمان به کرونا مبتلا شده اند/ ایثارگری پرستاران از دوران دفاع مقدس آغاز شده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسن عراقی‌زاده» رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (یکشنبه) در آئین تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مدافع سلامت و پرستاران نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران که همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت اظهار داشت: بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح در طول این ۱۰ ماه که کشور با بیماری کرونا درگیر بود، خوش درخشیدند و کادر درمان ما برگ زرین دیگری را بر افتخارات نیرو‌های مسلح اضافه کردند.

وی افزود: عملکرد این بیمارستان‌ها در این مدت به گونه‌ای بود که حتی مسئولان وزارت بهداشت نیز بار‌ها از معاونان بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح تقدیر کردند. از طرفی دکتر «جان‌بابایی» معاون درمان وزارت بهداشت نیز چندی پیش اعلام کرده بودند که اگر برای بار دوم به کرونا مبتلا شوند، برای درمان به بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح خواهند آمد.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: بیمارستان‌های بعثت، هاجر و گلستان ارتش جمهوری اسلامی ایران جزو اولین بیمارستان‌هایی بودند که بیماران کرونایی را پذیرش کردند؛ از طرفی بیمارستان بقیةالله الاعظم (عج) سپاه نیز از آغازین روز‌های کرونا در میدان فعال بود به طوری که این بیمارستان در پیک اول کرونا روزانه ۵۰۰ بیمار و در پیک دوم روزانه ۳۰۰ بیمار را پذیرش و بستری کرد.

سردار عراقی‌زاده اضافه کرد: بیمارستان ولی عصر (عج) ناجا و بیمارستان شهید چمران وزارت دفاع نیز از روز‌های ابتدایی شیوع کرونا در کشور، مشغول درمان مردم بودند و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ایثارگری‌های پزشکان و پرستاران از دوران دفاع مقدس آغاز شده است، خاطرنشان کرد: کادر درمان در دوران جنگ تحمیلی نیز در پشت جبهه‌ها فعال بودند و حتی بعد از پایان جنگ، ارائه خدمات درمانی به یادگاران جنگ و جانبازان همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: هم‌اکنون حدود ۵۰۰ هزار جانباز و یک میلیون مجروح جنگی در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح درمان می‌شوند.

سردار عراقی‌زاده با بیان اینکه در مقابله با بیماری کرونا با یک دوگانگی مواجه هستیم، گفت: از یک سو به مردم گفته می‌شود که تا می‌توانند در خانه‌های خود بمانند، اما از سوی دیگر، پرستاران از ساعات ابتدایی روز در بیمارستان‌ها حاضر می‌شوند و در بخش‌هایی که حدود ۳۰ بیمار کرونایی بستری هستند، فعالیت می‌کنند؛ لذا همه ما باید ممنون زحمات این عزیزان باشیم.

وی با اشاره به آمار ابتلا به کرونا در کادر درمانی کشور گفت: ۵۰ درصد جامعه پرستاری کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و البته اکثر آن‌ها شفا پیدا کرده‌اند.

این مقام ارشد نظامی با بیان اینکه ۱۲ هزار پرستار و پیراپزشک در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح مشغول درمان جانبازان هستند، عنوان کرد: تاکنون ۳۲ تن از اعضای کادر درمان در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح در جبهه مبارزه با کرونا شهید شده‌اند.

سردار عراقی‌زاده خاطرنشان کرد: ما به دنبال ارائه الگوی مناسب پرستاری در تراز انقلاب اسلامی هستیم؛ چراکه الگوسازی در تمام زمینه‌ها یکی از وظایف اصلی نیرو‌های مسلح محسوب می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان گفت: هم‌اکنون در حوزه طب رزم پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است و امیدواریم این تلاش‌ها با وجود پرستاران نمونه، سالم و متعهد ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ ۱۱۷

نظر شما
پربیننده ها