برگزاری ویژه‌برنامه «پیام‌آوران عاشورا» در مشهد+ تصاویر

همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) مراسم تجلیل از خواهران شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم مشهد با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ - 20December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار مراسم بزرگداشتی با عنوان «پیام‌آوران عاشورا» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «حسین حسامی» فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از خواهران شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم در خصوص اهمیت نقش زینب‌گونه زنان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و پس از آن مطالبی را بیان کرد و تبیین و تدوین این نقش و ارائه آن به نسل جوان را ضروری دانست.

در ادامه، آرام محرابی مسئول کانون خواهران شهدا گزارشی از فعالیت‌های این کانون در حوزه روایتگری ارائه کرد.

در مراسم «پیام‌آوران عاشورا» فاطمه کنعانی نویسنده کتاب بر شاخه‌های درخت انتظار نیز در سخنانی ابراز داشت: بازنمایی قوی‌ترین ابزار رسانه‌ای در جنگ نرم است؛ بر همین اساس اگر می‌خواهیم واقعیت‌های دفاع مقدس و دفاع از حرم را در عرصه رسانه بازنمایی کنیم باید نسبت به روایتگری و تکنیک‌های آن آگاهی و شناخت کامل داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه روایتگری و بازنمایی یکی از مباحث مهم در جنگ نرم است و از طرفی زنان ایران اسلامی همواره موضوعات را از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار می‌دهند؛ لذا باید زنان در حوزه روایتگری ورود پیدا کنند و نقش‌آفرین باشند.

این نویسنده دفاع مقدس تصریح کرد: اگر می‌خواهیم نگاه جامعی به جهاد داشته باشیم باید آن را از منظر زن و مرد مورد بررسی قرار دهیم.

کنعانی لازمه روایت‌ خواهرانه از دفاع مقدس و دفاع از حرم را حرکت جهادی زنان کشورمان دانست و ابراز داشت: اگر بخواهیم با جوانان امروز ارتباط برقرار کنیم باید زبان آنها را بدانیم و حقایق را از طریق خلق آثار ادبی فاخر به نسل امروز و آینده جامعه منتقل کنیم.

وی افزود: در کتاب «بر شاخه‌های درخت انتظار» که روایت خواهرانه سه شهید دفاع مقدس و مدافع حرم است به تولد و تربیت شهدا و عواملی که آنها را آماده شهادت کرده، شرایط ورود شهدا به عرصه نبرد و مباحث خانوادگی و موضوع شهادت و انتظار خانواده شهدا و به خصوص خواهران آن‌ها پرداخته است.

کنعانی در پایان گفت: کتاب «بر شاخه‌های درخت انتظار» به عنوان دومین اثر من در حوزه دفاع مقدس، در سه فصل «مرد کوچک خواهران»، روایت خواهرانه شهید دفاع مقدس حسن حیدری، «جواد هنوز زنده است»، روایت خواهرانه شهید مدافع حرم جواد جهانی و «یک عاشقانه آرام»، روایت خواهرانه شهید مدافع حرم حسین محرابی تدوین شده است.

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از کتاب «بر شاخه‌های درخت انتظار» روایتگر خاطرات جمعی از خواهران شهدای مشهد‌الرضا از خواهران شهید دفاع مقدس و مدافع حرم حسن حیدری، جواد جهانی و حسن محرابی تجلیل شد.

این مراسم به همت مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی و کانون خواهران شهدا برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها