آزاده «زکریا شکری»:

حضرت زینب (س) الگوی آزادگان در صبر و پرستاری بود

آزاده و جانباز دفاع مقدس گفت: حضرت زینب (س) الگوی آزادگان در طول دوران اسارت در صبر و پرستاری از همدیگر بود.
کد خبر: ۴۳۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ - 21December 2020

آزادگان در صبر و پرستاری از همدیگر از حضرت زینب (س) الگو گرفتند

«زکریا شکری» از پیشکسوتان، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اردبیل در خصوص روز پرستار اظهار داشت: دوران اسارت در زندان های رژیم بعث عراق، با شکنجه‌های روحی و جسمی زیادی همراه بود که همه آنها را با ایمان به خدا و با الگو گرفتن از ائمه اطهار و به ویژه حضرت زینب (س) و روحیه جهادی کم اثر و یا بی اثر می‌کردیم.

شکری افزود: آزادگان در طول دوران اسارت در نبود امکانات و اوج محرومیت‌ها و در غربتی زجرآور در صبر و پرستاری از همدیگر از حضرت زینب (س) الگو گرفتند.

این جانباز دفاع مقدس گفت: پرستاران در دوران دفاع مقدس حماسه های گمنامی اما جاودانه خلق کردند و نامشان در تاریخ دفاع مقدس می درخشد.

وی با بیان اینکه دوران اسارت پر از فراز و نشیب های روحی و روانی بود افزود: در دوران اسارت همه برای همدیگر غمخوار و پرستار بودیم و هرکس به نوعی به دیگران بیشتر از خودش خدمت می کرد و اهمیت قائل بود و ما این روحیه را الان در پرستاران و کادر درمان کشور و مدافعان سلامت در مبارزه با ویروس کرونا می بینیم که قابل تحسین است.

این آزاده متذکر شد: مردم باید به بهانه روز پرستار و قدردانی از زحمات پرستاران، موازین بهداشتی را رعایت کنند تا باری از روی دوش پرستاران برداشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها