یادداشت/

پرستار و دفاع مقدس

اگر صبوری، عزم، همت، ایثارگری و کمک‌رسانی پرستارها نبود چنین مقاومت پیروزمندانه‌ای در تمام عرصه‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب و دفاع وطن و مدافعان حرم شکل نمی‌گرفت.
کد خبر: ۴۳۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲ - 20December 2020

پرستار و دفاع مقدسگروه استان‌های دفاع‌پرس - حمزه‌علی نادری؛ در عرصه دفاع مقدس، نظم و انظباط اجتماعی، حفظ کیان خانه و خانواده، مراقبت از زنان و کودکان و پرستاری از مجروحان را فقط در یک کلمه، اشرف مخلوقاتی بنام پرستار انجام می دهد. این وظیفه خطیر به لحاظ شخصیت استوارشان به آنان سپرده شد تا همچون کوهی عظیم در برابر مصائب و مشکلات، ناملایمتی‌ها، دوری، تنهایی، غربت و بی کسی، در واقعه کربلا و در دفاع مقدس، دفاع حرمین، دفاع وطن و امنیت نقش آفرینی بنمایند و نام مرد و مردانگی را سربلند و جاودانه نمایند،نام او پرستار است.

پس پرستار از ریشه (رستن) و اسم فاعل از پرستیدن است. پرستار یعنی کسی که خود را دربند امر مقدس قرار می‌دهد. حال پرستار نزدیکترین معنا را در ترکیب به کلمه (‌عابد‌) دارد پس عابد خدا بودن ارج دارد . پرستار در زمره مشاغل عبادی است، که در حال پرستش مخلوق خدا است. در پرستش، خدا را عبادت می‌نماید و در پرستاری امر خدا را اطاعت می کند و در خدمت آفریده خدا می باشد و با لفظ، جسم و روحشان امید دوباره به حیات بندگان خدا می‌دهند.

پس آنچه از مقام حضرت عارفه، عالمه، عابده، اسوه صبر و مقاومت و عقیله خاندان اهل البیت (ع) می‌خوانیم در پرستارهای ایران اسلامی می‌جوئیم. در زمان دفاع مقدس و در زمان حال بودند و هستند رزمندگانی که در صف دفاع از سلامت ، از جان خویش گذشتند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند و این نوع شهادت همچنان باقیست.

آن وقت که فرد مریض ناتوان به سمت بیمارستان می‌رود آن کس که دستش را می‌گیرد و روی تخت بیمارستان می‌خواباند با علم به بیماری و نتیجه آن که مرگ را در پیش رو دارد با گفتن بسم الله الرحمن الرحیم و توکل بر خدا به بیمار امید می‌دهد و می‌گوید چیزی نیست توکل بر خدا خوب می شوید، و امید را به بیمار و خانواده شان تقدیم می‌کند.

آنها انسان‌های پاکی هستند که به خدا رو می‌زنند و می‌گویند خدایا؛ من از طرفت به بندگانت امیدواری دادم آبرویم را بخر و لباس عافیت بر آنها بپوشان، حال ارزش این فداکاری چقدر است؟ خداوند برمقامشان بی‌افزاید.

پرستاران در برهه‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی به خوبی از عهده رسالت و نقش آفرینی خود بعنوان حمایتگر و مراقبت کننده عالم در مسئولیت‌ها بر آمدند. پرستاران با یادآوری رفتار و سیره حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) و دیگر زنان قهرمان صدر اسلام به وظیفه الهی و انسانی خویش عمل کردند و اگر نبود صبوری، عزم، همت، ایثارگری و کمک رسانی آنها چنین مقاومت پیروزمندانه ای در تمام عرصه های قبل و بعد از پیروزی انقلاب و دفاع وطن و مدافعین حرم شکل نمی گرفت‌. پس مقامشان بلند و سایه شان مستدام.

کربلا شهریست ای دل شهریارش زینب است
اعتبارش از حسین و اقتدارش زینب است
نام زینب با حسین حک گشته در ایوان دل
دل که شد بیت الحسین نقش و نگارش زینب است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار