مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

هم‌افزایی و تعامل همه دستگاه‌ها برای بزرگداشت شهید سلیمانی ضرورت مهم است

مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی گفت: آن چیزی که امروز در استان باید برای گرامیداشت هرچه بهتر یاد و خاطر شهید سلیمانی مدنظر باشد هم‌افزایی و تعامل همه دستگاه‌ها و نهادها در اجرای برنامه‌ها است که پیشنهاد می‌کنیم همه دستگاه‌ها برنامه‌های خود را در قالب ستاد چهل سالگی تهیه و اجرا کنند.
کد خبر: ۴۳۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ - 20December 2020

برنامه های  گرامیداشت سردار دلها در قالب پویش

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان با اقشار تخصصی بسیج استان و کمیته‌های تخصصی با اشاره به عروج سردار سرافراز سپاه اسلام سرتیپ دوم پاسدار «غلامعلی ابوحمزه»، گفت: سردار ابوحمزه از مجاهدین فی سبیل الله و دانش آموختگان مکتب امام حسین(ع) بودند.

وی افزود: اخلاص، ولایتمداری، سخت کوشی، اهتمام به زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا و مجاهدت شبانه روزی از ویژگی‌های برجسته سردار ابوحمزه بود و ایشان با توجه به سختی‌ها و جراحتی که از دوران دفاع مقدس داشتند یک شهید زنده محسوب می شدند، اینجانب به نمایندگی از اعضای ستاد گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس عروج این جانباز سرافراز سپاه اسلام را تسلیت می گویم.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: وی به عنوان یک قهرمان بین‌المللی علاوه بر اینکه یک شخصیت نظامی و استراتژیک بود به مسائل فرهنگی و هنری اهمیت ویژه‌ای می دادند و یکی از برنامه‌های ایشان در طول روز مسائل فرهنگی بود.

وی افزود: از زمان شهادت این قهرمان بزرگ تاکنون اقدامات ارزشمندی انجام شده که مهمترین آنها تاسیس بنیاد شهید سلیمانی است و امروز که این بنیاد وظیفه تبیین و تقویت مکتب شهید سلیمانی را بر عهده دارد همواره بر مردمی بودن برنامه‌های بزرگداشت شهید سلیمانی تاکید می‌کند.

کریمی اضافه کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی به شخصیت مردمی شهید سلیمانی به خوبی اشاره کردند و اینجا یک رسالت مهم برعهده داریم و آن هم مردمی بودن برنامه‌های شهید سلیمانی است چرا که اگر برنامه ها مردمی باشند قطعا ماندگارتر و اثرگذارتر خواهند بود.

این مسئول ادامه داد: در آستانه گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی ستاد گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس در طی ۱۰ روز برنامه های خود را با محتوای شهید سلیمانی برنامه‌ریزی کرده که امیدواریم بتوانیم بخشی از سیره و مکتب شهید سلیمانی را به جامعه و نسل جوان معرفی کنیم.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا احتمال وجود محدودیت‌هایی برای برنامه‌های حضوری وجود دارد اما چند فضای اصلی از جمله فضای شهری، رسانه ملی، ادارات، کارخانجات و مراکز، فضای رسانه‌ای و فضای مجازی را در اختیار داریم که باید برنامه های محتوایی برای این فضاها در نظر بگیریم.

وی بیان داشت: بزرگترین پویشی که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های شهید سلیمانی کار خود را آغاز کرده شعار محوری «مرد میدان» است که برنامه‌های ستاد چهل سالگی دفاع مقدس استان در قالب پویش «مردمیدان» و پویش «ما قوی هستیم» برنامه‌ریزی خواهد شد.

مدیر‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه ستاد گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس استان مرکزی بنا به رسالت‌های خود از ماه‌های گذشته جلسات تخصصی برای بزرگداشت شهید سلیمانی را با حضور مسئولان‌، نخبگان و اقشار مختلف مردم شروع کرده، گفت: در طی یک فراخوان عمومی از کلیه افراد و علاقمندان به شهید برنامه‌های مدنظر را دریافت کرده است.

وی افزود: آن چیزی که امروز در استان باید برای گرامیداشت هرچه بهتر یاد و خاطر شهید سلیمانی مد نظر باشد هم افزایی و تعامل همه دستگاه‌ها و نهادها در اجرای برنامه‌ها است که پیشنهاد می کنیم همه دستگاه ها برنامه‌های خود را در قالب ستاد چهل سالگی تهیه و اجرا کنند تا علاوه بر هم افزایی شاهد بهتر اجرا شدن برنامه‌ها و ایجاد وحدت رویه در این خصوص باشیم.

کریمی با اشاره به روز پرستار گفت: امروز با توجه به ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار جا دارد این روز گرامی را به همه فعالان مرتبط با سلامت و بهداشت که مجاهدانه خدمت رسانی می کنند، تبریک بگوئیم.

این مسئول گفت: امروز جامعه پرستاری و کادر درمان با الگوگیری از حضرت زینب(س) در خط مقدم جبهه خدمت رسانی به مردم هستند و جامعه نیازمند این است که در همه ابعاد از جمله عفاف، حجاب، صبر و بصیرت از این بانوی بزرگ الگوگیری کند.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر‌نشان کرد: مدافعان سلامت در طی این ۱۰ ماه گذشته نشان دادند همانند رزمندگان دفاع مقدس آمادگی هرگونه مجاهدت برای پاسداری از سلامت مردم و هموطنان خود دارند و امروز کادر درمان و پزشکی نقش موثری در امنیت سلامت در کشور ایفا می کنند که زحمات بی‌دریغ آنها کاملا قابل تقدیر و ستایش است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار