مجتهدزاده به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار:

پرستاران چون فرشتگان به آلام درماندگان پاسخ می‌دهند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان نوشت: پرستار فرشته رحمت برای بیمار است. آن وقت که بیمار از همه جا دستش کوتاه است، در آن ساعاتی که حتی همسر، فرزندان و پدر و مادر بیمار هم بالای سرش نیستند، چشم امیدش بعد از خدا به پرستار است و این پرستار است که مثل ملائکه‌ی آسمانی، مثل فرشتگان رحمت، به دردها، مشکلات و نیاز‌های جسمی و عاطفی او پاسخ می‌دهد.
کد خبر: ۴۳۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴ - 20December 2020

پرستاران چون فرشتگان به آلام درماندگان پاسخ می‌دهندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار نوشت: حضرت زینب(س) به عنوان پرستار تمام خوبی ها و پاکی ها و پرستار ارزش های عاشورا، در تمام طول عمر خود پرستاری از مکتب ولایت را با تمام وجود انجام داد و به درستی این روز مبارک را به نام روز پرستار نامگذاری کرده اند.

عظمت کار حضرت زینب (س) با بقیه حوادث بزرگ تاریخ قابل سنجش نیست، این رخداد بزرگ را باید در مقایسه با خود حادثه عاشورا مورد سنجش قرار داد.

این نقش ویژه اثر گذار، این رسانه و حضور قوی مایه قوام و دوام عزت اسلام و اقتدار حادثه ای شد که هم وزن ان را در تاریخ نداریم.

معماری حضور حضرت زینب (س) در حادثه عاشورا و پس از آن چند ویژگی عمده دارد؛ ایشان مربی، جهت بخش و در یک کلام همراه و انیسی کامل بودند، ایشان با یک استراتژیک تمام عیار در تمام صحنه ها به میدان آمدند.

صبر و استقامت و جایگاه تربیتی حضرت زینب (س) قوام بخش حرکت عظیم ایشان شد و مسیری را پیش پای ما قرار داد که در الگوگیری و الگو بخشی در شخصیت حضرت زینب (س) آن را دنبال کنیم.

در این میان، معماری‌ای که خواهران معظم شهدا در هنگام دفاع مقدس و پس از آن داشته و دارند دارای ویژگی هایی است که از حیث تطبیقی با روش و نقش بانو قابل بررسی است.

خواهران شهدا مصداق کامل از یک الگوی اخذ شده از مقام حضرت زینب هستند چه در بخش تبلیغ جهاد فی سبیل الله چه در حفظ استحکامات خانواده و چه در حوزه ایجاد شور و نشاط در میدان های سخت دلاوارنه در مهد و مرکز حضور داشته و دارند.

این نقش ویژه خواهران را باید منبعث از جایگاه و منش والای بانویی است که استوار و صبور ایستاد. البته نهضت را به جهان صادر کرد.

از سوی دیگر ما نقش‌های دیگری نیز داریم که از حیث صبر و مداومت بر انجام یک فعالیت مفید و ارزشی نوعی الگوگیری از حیات طیبه بانو را در خود ودیعه دارد نقش جایگاه مدافعان سلامت به خصوص در اوج نهضتی که در آن هستیم یک تقرب ثمر بخش به جایگاه و نقش حضرت زینب است.

پرستار به عنوان حافظ سلامت جامعه از مهمترین شغل ها بوده که از اهمیت به سزایی برخوردار است، مسئولیت پرستاری به اندازه‌ای خطیر است که مقام معظم رهبری در این خصوص می فرماید «بی اعتنایی به شغل شریف پرستاری، بی اعتنایی به سلامت جامعه است.»

شغل پرستاری یک عبادت و در تراز عبادت‌های درجه اول است، در طیف زندگی انسان، بیماری گریز ناپذیر است و در زمان دچار شدن به آن، همه لذت های دنیوی و داشته ها و‌ دلبستگی ها رنگ می‌بازد و رنجوری و ناتوانی انسان، نیازهای وسیع مراقبتی و حمایتی را طلب می‌کند و اینجاست که این مهم به پرستاران، این فرشتگان زمینی واگذار می‌گردد.

پرستاران با افزودن دانسته های علمی، ‌گسترش مهارت های حرفه ای و ‌پرورش حس ارزشمند انسان دوستی، در این لحظات سخت، گام به گام، مدد جویان را تا بازیابی سلامت یاری می کنند. این نعمت بزرگی است که یک انسان می‌تواند رهایی از رنج و بیماری دیگری را با دستان خود رقم بزند و این حس شیرین را تجربه کند.

پرستاری ترکیبی از مجموعه‌ ارزش‌های اخلاقی و فضایل انسانی است؛ پرستاری تلاشی بی دریغ برای ارتقای سلامت کشور است، پرستاران انسان‌های وارسته‌ای هستند که سختی‌های رسالت مهم خدمات‌رسانی به مردم را تنها با عشق و ایمان بر خود هموار می‌کنند.

پرستار فرشته‌ رحمت برای بیمار است. آن وقت که بیمار از همه جا دستش کوتاه است، در آن ساعاتی که حتی همسر، فرزندان و پدر و مادر بیمار هم بالای سرش نیستند، چشم امیدش بعد از خدا به پرستار است و این پرستار است که مثل ملائکه‌ی آسمانی، مثل فرشتگان رحمت، به دردها، مشکلات و نیازهای جسمی و عاطفی او پاسخ می دهد، اینها خیلی مهم است و پیش خدای متعال فراموش نمی‌شود.

باید در آستانه ولادت آن بانوی معظم از این نقش‌ها و تقرب‌ها تقدیری شایسته داشته باشیم که به حق این حرکت زینبیون معاصر نوعی دوام بخش و برپادارنده این نهضت است.»

مریم مجتهدزاده
رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها