مادر شهید «محمدرضا انباری» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پس از شهادت فرزندم، نماز شکر خواندم

حاجیه خانم «رقیه انباری» گفت: وقتی خبر شهادت محمدرضا را شنیدم طبق وصیت فرزندم، دو رکعت نماز شکر به جا آوردم.
کد خبر: ۴۳۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ - 22December 2020

حاجیه خانم «رقیه انباری» مادر شهید «محمدرضا انباری» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: رضا در محله‌ قره‌آغاج تبریز متولد شده است. او بیشتر اوقات در مسجد فعالیت می‌کرد. پسرم علی‌رغم سن و سال کمی که داشت، به ‌منظور گذراندن دوره آموزش نظامی به پادگان مرند رفت و پس از طی این دوره‌ها، عازم جبهه شد.

وی ادامه داد: او آخرین بار که قرار بود با یکی از دوستانش که راننده آمبولانس بود، عازم جبهه شود مشغول خواندن نماز در خانه بود که همرزمانش زنگ خانه را به صدا در آوردند، او با عجله خداحافظی کرد و گفت دنبالم نیایید.

وی با بیان اینکه محمدرضا در چندین مرحله زخمی شد، توضیح داد: مصلحت خدا بر این بود که فرزندم در 13 فروردین سال 1366 شهید شود. وقتی خبر شهادتش را شنیدم، طبق وصیت رضا، دو رکعت نماز شکر به جا آوردم.

مادر شهید «محمدرضا انباری» در خصوص خوابی که پس از شهادت فرزندش دیده بود نیز گفت: شبی در خواب دیدم که از مسجد توحید عازم جبهه است. گفتم نمی‌توانم فراقت را تحمل کنم، نرو. در جوابم گفت دستم را روی قلبت می‌گذارم تا صبر پیدا کنی سپس همدیگر را در آغوش گرفتیم و رفت. خداوند از آن شب به بعد صبر زیادی به من داده است.

گفتنی است؛ شهید محمدرضا انباری 20 آذرماه سال 1347 در تبریز متولد شده و در 13 فروردین‌ماه سال 1366 در شلمچه به فیض شهادت رسیده است.

گفت‌وگو: اسماعیل وکیل‌زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار