چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی:

پرستاران پرچمداران مسیر پیشرفت در شکل گیری تمدن نوین اسلامی هستند

عاطفه سعیدی نژاد گفت: زن مظهر حی خداوند است و در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی این زنان هستند که مسیر پیشرفت را شکل می‌دهند، متن پیشرفت را می‌نویسند و پرستاران پرچمداران این عرصه هستند.
کد خبر: ۴۳۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ - 21December 2020

پرستاران پرچمداران مسیر پیشرفت در شکل گیری تمدن نوین اسلامی هستندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم تجلیل از پرستاران و امدادگران دفاع مقدس و مدافع سلامت به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار امروز (دوشنبه) با حضور مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، عاطفه سعیدی نژاد مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، فاطمه گنجی مدیر خواهران سازمان بسیج مداحان در سالن هویزه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

پرستاران پرچمداران مسیر پیشرفت در شکل گیری تمدن نوین اسلامی هستند

سعیدی نژاد در این مراسم اظهار داشت: امسال روز پرستار را هفته پرستار درنظر گرفتیم. بزرگداشت پرستار به معنای بزرگداشت فرهنگ ایثار، ازخودگذشتگی و جدی گرفتن تلاش برای زندگی انسان‌هاست. امروز جهادگران سلامت علاوه بر پیشتازی در این عرصه، مدافعین فرهنگ ایثار نیز هستند. فرهنگ ازخودگذشتگی را کشور ما جدی گرفت، لذا باید فرهنگی را دنبال کنیم تا عموم مردم صاحب این خصلت شوند.

وی تصریح کرد: ما در تغیبر فرهنگ با موضوع عزم مردمی مواجهیم. اگر خواهان تغییر در جامعه هستیم باید به دنبال عزم جدی هم باشیم. احتیاج داریم به یک فناوری فرهنگ سازی برسیم، در حقیقت به مهندسی فرهنگی برای ازخودگذشتگی و ایثار نیاز داریم. پدیده‌های فرهنگی و رقم زدن اتفاقات فرهنگی ساده نیست، محتاج حضور فعالان فرهنگی متناسب با شرایط امروز هستیم. پرستاران در جبهه اول این فرهنگ هستند، چون خود صاحبان این فرهنگند و در وهله اول باید قدردان آنان باشیم و این فرهنگ را احیا کنیم.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز عرصه سلامت، عرصه مهم پیشرفت کشور است. در شکل دهی پیشرفت و الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی زنان عنصری تصویرگر و متن‌ساز هستند. زن مظهر حی خداوند است و در شکل گیری تمدن نوین اسلامی این زنان مسیر پیشرفت را شکل می‌دهند، متن پیشرفت را می‌نویسند و پرستاران پرچمداران این عرصه هستند.

خواهران شهدا امروز در صحنه به وظیفه زینبی خود عمل می‌کنند

خواهر شهیدان «عزیزانی» و همسر شهید دفاع مقدس دیگر سخنران این مراسم بود و اظهار داشت: چقدر خوب که در دوره‌ای زندگی کردیم که با شهدا نفس کشیدیم و و نظاره گر رشد آن‌ها بودیم که چگونه با کمبود‌ها رشد کردند و به خدا رسیدند.

وی افزود: لحظاتی را دیدیم که دو برادرم و همسرم با هم به جبهه رفتند، همه به مادرم می‌گفتند چه دلی داری، اما ما رشد عزیزانمان را در جبهه دیدیم. برادرم با سن کم حدود ۲۱ سالش، داشت قرآن را ختم می‌کرد، پولش را جمع کرده بود تا تفسیر المیزان بخرد. عاشقانه در بسیج خدمت می‌کرد و چیزی برای خود نمی‌خواست. روز تشییع جنازه برادرم فرزندش به دنیا آمد. تولد فرزندش مصادف با سالگرد برادرم است و مادرم این شیرزن شاداب و محکم وظایفش را انجام داد. دو سال بعد از شهادت برادر بزرگم، برادر کوچکترم با همسر شهید ازدواج کرد و متولی بزرگ کردن فرزند برادر شهیدش شد.

این خواهر شهید با اشاره به عمل مقتدرانه حضرت زینب (س) و نقش تبلیغی او در ماجرای عاشورا اضافه کرد: اگر ما خواهران شهدا امروز در صحنه هستیم برای وظیفه زینبی ماست، اگر برادرانمان رفتند و سر‌ها قطع شد ما هستیم که بگوییم آن‌ها چه کردند و بر آن اهداف مستدام هستیم. حق پیروز است، اما زمانش به ما بستگی دارد که چگونه یارگیری کنیم و اهداف را به پیش ببریم.

همسر شهید دفاع مقدس بیان کرد: ما می‌‎توانیم در جامعه دو عملکرد داشته باشیم، یا پرچم را محکم و استوار نگه داریم و با سربلندی در خدمت امام زمان (عج) باشیم و یا سر خم کنیم و در مقابل شیطان کوتاه بیاییم که ان‌شاءالله اینطور نشود.

در پایان مراسم از کتاب «سالی در آینده» نوشته «سبا کوهساری» رونمایی و نیز از چند پرستار بخش‌های درمانی، دو تن از خواهران شهدا و سه تن از جهادگران بسیجی تجلیل شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار