مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان خبر داد؛

چاپ ۱۳ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان گیلان طی سال جاری

حسین مصطفی پور از چاپ ۱۳ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان گیلان طی سال جاری خبر داد و گفت: شش عنوان مجوزدار در مرحله چاپ و ۱۶ عنوان دیگر در مرحله اخذ مجوز است.
کد خبر: ۴۳۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲ - 21December 2020

چاپ 13 عنوان کتاب دفاع مقدس در استان گیلان طی سال جاری

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسین مصطفی پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در نشست تخصصی نویسندگان منتخب استان گیلان، امروز دو ماموریت حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را مورد تایید و تاکید رهبر انقلاب دانست و اظهار داشت: وظیفه ما حفاظت و حراست از آثار و دستاوردهای دفاع مقدس و جمع آوری و نگارس و نشر آن است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه رهبر انقلاب در دیدار مجازی (31 شهریور) امسال با مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور نسبت به موضوع تحریف آرمان های دفاع مقدس هشدار دادند، تاکید کرد: جمع آوری و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیار اهمیت دارد و باید معارف دفاع مقدس را به صورت درست و متقن از صاحبان اصلی آن جمع آوری و نگارش و منتشر کنیم.

وی خواستار فعالیت مجاهدانه و انقلابی اهالی قلم در حوزه نگارش ادبیات و معارف دفاع مقدس شد و افزود: نویسندگی حرفه ای بدون امانت داری و درست نویسی، ما را به هدف نهایی در حوزه نشر ارزش های دفاع مقدس نمی رساند لذا نیازمند تخصص و تعهد در اهالی قلم هستیم.

مصطفی پور با تاکید بر هنرمندانه و جذاب نوشتن تصریح کرد: رسالت بزرگ نویسندگان دفاع مقدس باید نگارش خاطرات و تاریخ شفاهی مطابق با آنچه که به وقوع پیوسته باشد تا مسئله تحریف معارف صورت نگیرد.

وی معارف دفاع مقدس را به مثابه دریایی مملو از گوهر و مروارید دانست و خاطرنشان کرد: سوژه و مطلب در حوزه دفاع مقدس فراوان است، اما علیرغم کارهای صورت گرفته، هنوز موفق به ثبت و ضبط درصد کمی از این معارف شده ایم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، به خلأهای حوزه انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس اشاره کرد و متذکر شد: به موضوع هنر، ادبیات نمایش و تئاتر و فیلم دفاع مقدس کمتر پرداخته شده است و نیازمند تامین منابع اعتباری در این بخش هستیم.

وی با بیان اینکه معارف دفاع مقدس باید به نسل های آینده منتقل شود، اظهار داشت: امروز دشمنان در حوزه دفاع مقدس کار می کنند تا نسل جوان و نوجوان که آن دوران را درک نکرده اند، دچار شبهه شوند لذا باید از معارف دفاع مقدس به عنوان چراغ راه استفاده کنیم.

مصطفی پور از چاپ 13 عنوان کتاب دفاع مقدس در استان گیلان طی سال جاری خبر داد و افزود: شش عنوان مجوزدار در مرحله چاپ و 16 عنوان دیگر در مرحله اخذ مجوز است.

وی با اشاره به داوری آثار رسیده به جشنواره استانی شعر پایداری و جشنواره استانی داستان دفاع مقدس تحت عنوان «جایزه ادبی یوسف» در دی ماه امسال خاطرنشان کرد: کنگره ادبیات پایداری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار