توسط مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان؛

جزئیات تشییع و تدفین پیکر 7 شهید گمنام در کرمان اعلام شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان گفت: مراسم استقبال از پیکر مطهر 7 شهید گمنام روز پنجشنبه 4 دی در فرودگاه کرمان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ - 22December 2020

جزئیات تشییع و تدفین پیکر مطهر 7 شهید گمنام در کرمانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سرهنگ «محمود مهدوی‌فرد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دیار کریمان در آستانه ایام شهادت حضرت زهرا(س) و سالگرد شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» میزبان پیکر مطهر 7 شهید گمنام دوران دفاع مقدس است، اظهار داشت:  مراسم استقبال از پیکر مطهر 7 شهید گمنام روز پنجشنبه 4 دی از  فرودگاه کرمان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر شهدا بعد از مراسم استقبال با مشایعت خودرویی به سمت معراج شهدای کرمان تشییع خواهند شد تصریح کرد: با توجه به شرایط و وجود بیماری کرونا آیین استقبال، تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدا با جمعیت محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

مهدوی‌فرد گفت: مراسم وداع با پیکر مطهر شهدا عصر پنجشنبه 4 دی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار خواهد شد.

وی افزود: صبح روز شنبه 6 دی پیکر مطهر دو شهید که به ترتیب 19 و 25 ساله و مربوط به عملیات‌های محرم و کربلای 6 است، در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان زرند تشییع و تدفین خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: صبح روز یکشنبه 7 دی پیکر مطهر دو شهید در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان تشییع و خاکسپاری خواهند شد که این شهدای عزیز به ترتیب 18 و 20 سال سن دارند و متعلق به عملیات تک دشمن و محرم هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان تصریح کرد: پیکر مطهر یک شهید که 24 سال سن دارد و متعلق به عملیات والفجر 8 است، صبح دوشنبه 8 دی در بخش دهبکری از توابع شهرستان بم و پیکر مطهر یک شهید که 17 سال سن دارد و متعلق به عملیات محرم است، عصر روز دوشنبه 8 دی در شهرستان ریگان منطقه گنبکی تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

مهدوی فرد عنوان کرد: پیکر مطهر یک شهید 16 ساله و متعلق به عملیات محرم، بعد از حضور در مراسم اولین سالگرد شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» در مجموعه سپاه ثارالله کرمان تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

وی متذکر شد: تاکنون در 100 نقطه استان کرمان 275 شهید گمنام دوران دفاع مقدس تشییع و خاکسپاری شده که از این تعداد در 74 مکان شهری 225 شهید، در 18 مکان دانشگاهی، حوزوی و صنعتی 39 شهید و در 8 مکان نظامی 11 شهید گمنام دوران دفاع مقدس تدفین شده است.

این مسئول با بیان اینکه 147 نقطه دیگر در استان درخواست تدفین شهید گمنام را دارند گفت: امیدوارم با توجه به اولویت‌هایی که تعیین شده، برنامه‌ریزی جهت تدفین شهدای گمنام در این نقاط انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها