رئیس کمیته تألیف، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی شهدای یزد مطرح کرد؛

استان یزد پیشرو در چاپ کتب دفاع مقدس

سرهنگ «منصور زارع» استان یزد را پیشرو در چاپ کتب دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ۲۰ کتاب از سرداران استان که تاکنون هیچ کتابی از زندگی نامه آن‌ها منتشر نشده است، تألیف و ۹ کتاب از سرداران شهیدی که از قبل منتشر شده است مجدد تألیف خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ - 22December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد صبح امروز در نشست خبری کمیته تألیف، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی چهار هزار شهید یزد که در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد با بیان اینکه برنامه‌های این کمیته در ۹ گام پیگیری می‌شود، اظهار داشت: در گام اول، بانک اطلاعاتی شهدای استان تکمیل و شهدا بر اساس مسئولیتشان در زمان جنگ سطح بندی و در نهایت برنامه ریزی برای تالیف ۴۰ عنوان کتاب انجام شد.

وی با تأکید بر کیفی سازی آثار و تسریع در فرآیند تولید در کمیته تألیف کنگره افزود: به همین منظور هفت کار گروه شهدا، جانبازان، اسناد، تاریخ شفاهی دفاع مقدس، آزادگان، رمان و داستان و کارگروه شعر، هنر و نقاشی تشکیل شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از کارگروه شهدا به عنوان مهم‌ترین کارگروه این کمیته یاد کرد و ادامه داد: از ۴۰ کتاب تألیف شده ۳۰ مورد مرتبط با شهدای یزد است و علاوه بر آن ۴۰ کتاب تالیف شده در کنگره اول استان نیز در دومین کنکره تجزیه و تحلیل می‌شود.

زارع استان یزد را پیشرو در چاپ کتب دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ۲۰ کتاب از سرداران استان که تاکنون هیچ کتابی از زندگی نامه آن‌ها منتشر نشده است، تالیف و ۹ کتاب از سرداران شهیدی که از قبل منتشر شده است مجدد تالیف خواهد شد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف برای تولید کتاب‌ها تصریح کرد: حوزه هنری، کانون مساجد و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را همراهی می‌کنند.

رئیس کمیته تألیف، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی شهدای استان با بیان اینکه علاوه بره تالیف ۴۰ کتاب از تولید ۲۰ کتاب با موضوع شهدا حمایت می‌شود، گفت: ۳۰ عنوان از این کتاب‌ها مرتبط با شهدا، دو کتاب از جانبازان، دو کتاب از آزادگان، دو کتاب از تاریخ شفاهی دفاع مقدس، پنج کتاب نیز از اسناد دفاع مقدس، ۸ کتاب در حوزه‌ی کودک و نوجوان با موضوع شهدا و بیش از ۹ عنوان کتاب با موضوعات دیگر به چاپ می‌رسد.

اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید دارالعباده و دارالعلم یزد اسفند ماه امسال در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار