کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کزد؛

هدف جریان‌های نفوذی از حمله به منطقه سبز بغداد و سفارت آمریکا چیست؟

کارشناس مسائل بین‌الملل به تشریح هدف جریان‌های نفوذی در عراق از حمله به منطقه سبز بغداد و سفارت آمریکا پرداخت.
کد خبر: ۴۳۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۳ - 23December 2020

هدف جریان‌های نفوذی از حمله به منطقه سبز بغداد و سفارت آمریکا چیست؟«حسین کنعانی‌مقدم» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره اهداف حمله راکتی اخیر به سفارت آمریکا و منطقه سبز بغداد اظهار داشت: آمریکایی‌ها همیشه از بحران‌های داخلی کشور‌های مختلف به‌عنوان ابزار سلطه استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در عراق تحت فشار گروه‌های سیاسی و مردمی برای خروج از این کشور و منطقه قرار گرفته است، افزود: مردم عراق خواستار گرفتن انتقام خون شهیدانشان از آمریکا هستند و اینکه این اشغالگران تعداد پایگاه‌های خود را کاهش می‌دهند، کفایت نمی‌کند، بلکه باید از خاک عراق خارج شوند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آمریکا با یک حمله راکتی طوری وانمود می‌کند که انگار جنگ جهانی شده است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که عراق دیگر جایی برای آن‌ها نیست.

کنعانی‌مقدم درباره اتهام‌زنی مقامات آمریکایی به نقش ایران در اینگونه اقدامات (حمله راکتی) گفت: جمهوری اسلامی ایران در اینگونه مسائل دخالت نمی‌کند و اگر هرجایی را بخواهد بزند، همچون عین‌الاسد می‌گوید و می‌زند.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد برخی جریان‌های نفوذی در عراق به‌دنبال ایجاد فتنه‌هایی هستند تا آمریکایی‌ها به بهانه ناامنی در عراق بمانند و ابزاری برای سرکوب حشدالشعبی داشته باشند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: این اقدامات نفوذی‌ها باعث می‌شود که آمریکایی‌ها به‌بهانه حمله به سفارتشان، ایران و حشدالشعبی را متهم کنند و احتمالا بهانه برای حمله به مقر‌های حشدالشعبی داشته باشند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار