مسئول سازمان زنان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس یزد خبر داد؛

کنگره سراسری هفده هزار شهیده زن و جانباز برگزار می‌شود

«فاطمه ذاکری» مسئول سازمان زنان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس یزد از برگزاری کنگره سراسری هفده هزار شهیده زن و جانباز در تاریخ ۸ بهمن خبر داد.
کد خبر: ۴۳۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴ - 22December 2020

«فاطمه ذاکری» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد با اعلام خبر فوق اظهار داشت: خداوند انسان را آفرید تا ظرف تجلی صفات او باشد. انسان را آفرید تا آینه و انعکاس خدا باشد و در بین زن و مرد زن را آینه تمام زیبایی‌ها قرار داد. اگر خداوند متعال زن را خلق نمی‌فرمود هیچ آینه ای و هیچ بستری برای تجلی زیبایی‌ها و زیبایی خدا وجود نداشت.

وی تصریح کرد: ویژگی‌هایی که خداوند متعال در زنان قرار داده بهترین و والاترین است. زن مظهر عشق و محبت است. اگر زن نبود یا زن به عنوان کانون عشق و محبت نبود در عالم اثری از عشق و محبت نبود. زن مظهر صبر است. زن مظهر فداکاری است و اتفاقا هر سه این صفات لازمه و بستر انتقال همه خوبی‌ها. لازمه انتقال فرهنگ متعالی و لازمه تربیت است.

ذاکری افزود: اگر خدای متعال این ویژگی‌ها را در وجود زن قرار نمی‌داد، هیچ خصلت برجسته‌ای منتشر نمی‌شد و شهید تجلی غیرت خداست. وقتی زن به شهادت می‌رسد همه قله‌های زیبایی و درجات تعالی فتح می‌شود دیگر بالاتر از آن جایی تصور نمی‌شود زیرا شهید در جوار خداست و باورمان این است که زنان به خاطر ویژگی‌هایی خدادادی، وقتی که مسئولیت‌هایشان را انجام دهند، جایگاه شان بالاتر از شهداست.

فاطمه ذاکری عنوان کرد: اما حماسه زنان شهید در همین جا خاتمه نمی‌یابد. زنان کشورمان در سه دوره قبل از پیروزی انقلاب، پس از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس به استقبال شهادت رفتند و ما فقط ذکر و خاطره‌ای از آنان داریم.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس یزد با بیان اینکه یکی از صحنه‌های شهادت زنان در دفاع مقدس بوده است اتصال به منبع لایزال الهی به شهادت، مظلومانه‌ترین نوع پیوستن به خدا است افزود: کنگره سراسری هفده هزار شهیده زن و جانباز در تاریخ ۸ بهمن با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری و بنیاد حفظ آثار و سایر ارگان‌های ذیربط در هر استان به صورت مجزا و همزمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار اقدام به جمع آوری بانک اطلاعاتی آمار و اسناد مرتبط با حوزه زنان شده است بیان کرد: از همه ارگان‌ها و مردم درخواست می‌کنیم کلیه آثاری که مرتبط با حوزه زنان در دفاع مقدس است را اعم از کتاب، موسیقی، فیلم، عکس‌های خانگی، وصیت‌نامه و سایر اسناد به اداره‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد، واقع در خیابان تیمسار فلاحی، جنب پارک آزادگان ارسال کنند یا با شماره 38273992 تماس حاصل کنند تا از طریق این اداره اقدامات و پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار