مدیرکل حفظ آثار دفاع‌مقدس آذربایجان‌ غربی:

آذربایجان‌غربی رتبه نخست تدوین کتب تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس را کسب کرد

سرهنگ جلیل وحیدی گفت: آذربایجان‌غربی موفق به دستیابی به رتبه نخست کشوری در حوزه تدوین کتب تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس شد.
کد خبر: ۴۳۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴ - 22December 2020

آذربایجان‌غربی رتبه نخست تدوین کتب تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس را کسب کردبه‌گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، کتاب «خاطرات قهرمان ملی و فرمانده جنگ‌آوران سرهنگ شهید خسرو آدم‌نژاد» با حضور امیر سرتیپ دوم علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه شمال‌غرب نزاجا و سردار مسعود خرم‌نیا، فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی، سرهنگ جلیل وحیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان و سایر مسئولان استانی در ارومیه رونمایی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از راه‌های انتقال سیره و روش شهدا به نسل جوانان گردآوری خاطرات آنها در قالب کتاب است، اظهار داشت: در این راستا این اداره‌کل سالانه با تهیه و تدوین مصاحبه‌های تاریخ شفاهی از خاطرات و مصاحبه‌های رزمندگان دفاع مقدس و چاپ آنها به صورت کتاب در حد توان سعی می‌کند به این وظیفه خود به خوبی عمل کند.

سرهنگ جلیل وحیدی با اشاره به رونمایی از ۸۰ عنوان کتاب تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس در هفته پژوهش افزود: در این همایش ۱۵ عنوان کتاب متعلق به آذربایجان‌غربی نیز وجود داشت که شامل خاطراتی از رزمندگان دفاع مقدس استان بود.

وی تصریح کرد: در این مراسم، آذربایجان‌غربی موفق به دستیابی به رتبه نخست کشوری در حوزه تدوین کتب تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس شد و در کنار آن کتاب «به وسعت واژه‌های بی‌مرز» شامل خاطرات رزمنده جانباز دفاع مقدس، رحیم قره‌جداغی کتاب برتر سال در حوزه دفاع مقدس عنوان شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا نیز در این مراسم با بیان اینکه دفاع مقدس نخستین سنگ محک برای مردم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: در این جنگ تحمیلی ایستادگی و رشادت‌های فرزندان ایران موجب شد تا قدرت‌های بزرگ شرق و غرب در برابر غیرت و مردانی این جوانان سر تعظیم فرود آورند.

امیر سرتیپ دوم علی حاجیلو عنوان کرد: امنیت کنونی کشور نتیجه همان رشادت‌های رزمندگان ایرانی در دفاع مقدس است که موجب شد تا دشمنان به نیروی ایمان و ایستادگی مردم ایران پی برده و هرگز به ذهن‌شان هم حمله به ایران خطور نکند.

وی با اشاره به اینکه ارتش به همراه سپاه نقش مهمی در دفاع از امنیت کشور داشت، گفت: در آخرین اقدام نیز حضور نیروهای ارتش در مرزهای کشور به هنگام جنگ قره‌باغ موجب شد تا هیچگونه خطری کشور را تهدید نکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها