مدیرعامل شرکت  صنعتی دریایی صدرا:

کشتی نفتکش افراماکس با تلاش متخصصان ایرانی ساخته شد

محسن صمدی گفت: کشتی نفتکش افراماکس با تلاش متخصصان ایرانی در صدرا در مدت دو سال در اوج تحریم‌ها ساخته شد.
کد خبر: ۴۳۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱ - 22December 2020

کشتی نفتکش افراماکس با تلاش متخصصان ایرانی ساخته شدبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «محسن صمدی»  امروز در مراسم به آب اندازی دومین نفتکش افراماکس در بوشهر با بیان اینکه این شرکت با قدمت بیش از نیم قرن در حوزه صنعت کشتی سازی و  ساخت سکوهای فراساحل دارای توانمندی‌های فراوانی است، اظهار داشت: در دو سال گذشته همزمان 10 سکوی میدان گازی پارس جنوبی با توان متخصصان صدرا در بوشهر ساخته، حمل، نصب و راه‌اندازی شد.

وی مراحل ساخت سکو‌های دهگانه یاد شده را به دست مجموعه صدرا دانست و بیان کرد: با نصب این سکو‌ها در فاز‌های 22 تا 24، 13، 17 و 18 پارس جنوبی علاوه بر تامین پایدار گاز شیرین مورد نیاز کشور سبب افزایش سهم ایران از میدان مشترک پارس جنوبی شد.

مدیرعامل شرکت  صنعتی دریایی صدرا ارزش اقتصادی سکوهای دهگانه را 2.5 میلیارد دلار دانست و با اشاره به ساخت شناور نفتکش افزود: کشتی نفتکش افراماکس با تلاش متخصصان ایرانی در صدرا در مدت دو سال در اوج تحریم‌ها ساخته شد.

صمدی با اشاره به قابلیت‌های نفتکش 113 هزار تنی افراماکس گفت: این شناور قابلیت حمل 750 هزار بشکه نفت به وزن 113 هزار تن دارد.

وی از ساخت دو نفتکش دیگر در صدرا خبر داد و تصریح کرد: تلاش می‌شود دو نفتکش‌ افراماکس دیگر با توان متخصصان در صدرا در آینده ساخته شود.

مدیرعامل شرکت  صنعتی دریایی صدرا با اشاره به تعمیر شناور‌های سنگین در شرکت صدرا بیان کرد: امیدواریم توانمندی صدرا در تعمیر شناورها در سال جهش تولید عملیاتی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار