معاون سیاسی، امنیتی استاندار سمنان:

هدف اصلی از جلوه‌های دفاع مقدس، الگو‌سازی و معرفی اسوه‌ها است

«حبیب‌الله خجسته‌پور» گفت: هدف اصلی از جلوه‌های دفاع مقدس، الگو‌سازی و معرفی اسوه‌هایی است که در شرایط سخت جامعه‌، تابلوی حرکت ما به سمت جلو باشند.
کد خبر: ۴۳۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ - 23December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، «حبیب‌الله خجسته‌پور» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در پنجمین جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: برنامه‌های اجرا شده در چهلمین سالگرد دفاع مقدس توسط کارگروه ها از  لحاظ کمی و کیفی قابل  توجه بوده و باید  همین روند را تا پایان سال ادامه دهیم.

وی گفت: ما باید بتوانیم  جلوه های مختلف دفاع مقدس را از زوایای گوناگون به نسل جوان جامعه معرفی کنیم و هدف اصلی از جلوه‌های دفاع مقدس، الگو‌سازی و معرفی اسوه‌هایی است که در شرایط سخت جامعه، تابلوی حرکت ما به سمت جلو باشند.

خجسته‌پور گفت: درست است که دوران جنگ فیزیکی تمام شده، ولی طی این سال ها  شاهد شیوه های جدید از جنگ‌ها با نظام جمهوری اسلامی هستیم که امروز جامعه با جنگ اقتصادی مواجهه شده است.

این مسئول ادامه داد: با معرفی ایثارگران و شیوه های ایثاگری آنان می توانیم برای مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن درس آموزی کنیم و باید با یادآوری آن رشادت ها، برای حضور در عرصه جنگ اقتصادی با دشمنان ایجاد انگیزه کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در خصوص فعالیت کارگروه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس افزود:  همه کارگروه‌های تعیین شده موظف هستند گزارشات را تهیه و به دبیر خانه ارسال کنند تا با مستند‌سازی فعالیت‌ها، یادگاری ارزشمندی برای سال های آینده داشته باشیم، تا آیندگان بدانند  زمانی که کشور از لحاط سرمایه مالی در حداقل بود، ملت ایران 8 سال جانانه جنگیدند و در حالی که یک وجب از خاک این کشور جدا نشد یه پیروزی دست یافتند.

وی گفت: استفاده از ظرفیت های فضای مجازی با کمک تاکتیک‌ها و ابزاری خاص در ارائه محتوا برای جوانان و عموم مردم در شرایط حاضر جامعه بسیار مهم است.

خجسته‌پور ادامه داد: تولید محصولات هنری جهت اثر گذاری و ماندگاری بیشتر بسیار با اهمیت است و نگاه هنرمندان باید در جهت معرفی هنر اصلی مردان خدا در سال های ایثار و شهادت و معرفی رزمندگان باشد.

‌وی افزود: همه  وظیفه داریم به کنگره 17 هزار زن شهیده، جانباز و آزده توجه ویژه داشته باشیم تا در استان جلوه خوبی را به همراه داشته باشد، زنان چه در جبهه‌ها، چه در پشتیبانی و چه در تربیت نسلی فداکار نقش تاثیرگذار داشتند.

این مسئول ادامه داد: نامگذاری اماکن با نام شهدای زن، طراحی المان‌های شهری، دیدار با زنان جانباز و ایثارگر، تجلیل از خانواده شهدا در دستور قرار گیرد  تا زنان و دختران امروز، اسوه‌های زنان دوران دفاع مقدس را داشته باشند.

وی در خصوص تدفین 6 شهید گمنام در شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، دامغان و شاهرود متذکر شد: شهدای جان خود را فدای هموطنان خود کردند تا از خطرات در امان باشند و با شرایط امروز جامعه و وجود ویروس کرونا وظیفه ما حفاظت از جان هموطنان است، در مراسم تدفین پیکر پاک شهدای گمنام باید پروتکل‌های بهداشتی کامل رعایت شود تا یادگاران دفاع مقدس برای همیشه پناهگاهی  برای دلدادگان و دلسوختگان باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار