یادداشت/ سیروس فتح‌اله

ثمره خون حاج قاسم؛ اخراج آمریکایی‌ها از منطقه و اتحاد امت اسلامی

اخراج آمریکایی‌ها از منطقه و اتحاد امت اسلامی در قبال مسأله فلسطین از مهم‌ترین ثمرات خون سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است که یک سال پیش به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و منفورترین چهره تاریخ معاصر در فرودگاه بین‌المللی بغداد ترور شد.
کد خبر: ۴۳۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۳ - 28December 2020

ثمره خون حاج قاسم؛ اخراج آمریکایی‌ها از منطقه و اتحاد امت اسلامیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» به همراه أبومهدی المهندس یک سال پیش به‌دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و منفورترین چهره تاریخ معاصر و توسط ارتش تروریست‌ آمریکا و البته با همکاری مزدوران منطقه‌ای این رژیم خونخوار و خلاف قواعد بین‌المللی در فرودگاه بین‌المللی بغداد ترور شد؛ این اقدام شنیع ارتش تروریست‌ آمریکا علاوه بر اینکه ضعف و استیصال آن‌ها را در مهار جبهه مقاومت نمایان‌تر کرد، موجب به‌هم ریخته شدن منظومه فکری استکبار جهانی در منطقه نیز شد.

آمریکایی‌ها یا نمی‌دانستند یا می‌دانستند و خودشان را به نفهمی زده بودند که با ترور حاج قاسم روند پیروزی‌های جبهه مقاومت در منطقه متوقف نمی‌شود و دیدند که با شهادت حاج قاسم نه وحدت امت اسلامی خدشه‌دار شد، نه روند پیروزی‌های سریالی محور مقاومت متوقف شد و نه مسأله فلسطین از مدار توجه امت اسلامی خارج شد؛ زیرا سردار رشید اسلام در طول دوران نقش‌آفرینی خود در جبهه‌های مختلف نظامی و دیپلماتیک از وحدت امت اسلامی و مسأله فلسطین تمام و کمال حمایت و پشتیبانی می‌کرد.

سردار دل‌ها بر این باور بود که مسأله فلسطین در واقع ستون فقرات امت اسلامی است و باید با تمام توان از آن حمایت کرد؛ لذا یکی از اساسی‌ترین اصول این شهید والامقام تقویت وحدت در بین مذاهب اسلامی و گروه‌های مقاومت برای آزادسازی قدس و فلسطین و نابودی نهایی رژیم صهیونیستی و در نهایت اخراج آمریکایی‌ها از منطقه بود.

حاج قاسم معتقد بود که تقویت وحدت در بین مذاهب اسلامی و گروه‌های مقاومت موجب تقویت محور مقاومت در منطقه نیز می‌شود و اگر این وحدت و همگرایی بین گروه‌های مقاومت نهادینه شود، دست دخالت‌های آمریکایی‌ها در منطقه قطع و پایه‌های لرزان رژیم کودک‌کش صهیونیستی نیز سست‌تر و در نهایت نابود خواهد شد.

پر واضح است که حاج قاسم با وحدتی که در بین مذاهب اسلامی و گروه‌های مقاومت ایجاد کرد، دنیای اسلام را در مسیری قرار داده که به سمت یک جبهه یکپارچه پیش می‌رود و بر همین اساس شاهد همگرایی منحصر بفردی بین اهل سنت و شیعیان منطقه و جهان هستیم و این امید می‌رود که با عنایت خداوند متعال امت اسلامی در آینده نزدیک تمدن نوین اسلامی را ایجاد کند و به پیروزی‌های بی‌نظیری دست یابند. 

پیروزی در جنگ 33 روزه و جنگ‌های فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها و اعلام پایان خلافت خود‌خوانده و جعلی داعش در عراق و سوریه و زمزمه‌های اخراج نظامیان آمریکایی از منطقه نتیجه همین همگرایی و وحدت در بین مذاهب اسلامی و گروه‌های مقاومت به یادگار مانده از حاج قاسم و نشانه نزدیکی به تمدن نوین اسلامی است که نشان می‌دهد چگونه گروه‌های مقاومت با تدابیر مخصوص شهید سلیمانی توانستند به پیروزی‌های درخشانی دست پیدا کنند.

اما آمریکایی‌ها متوجه نبودند که شهادت در مکتب اسلام انسجام‌بخش و سعادت‌بخش است و خون شهدا مسیر آینده جهان اسلام را جهت‌دهی می‌کند، همان‌گونه که از صدر اسلام تاکنون نیز ما شاهد ثمره خون شهدای اسلام در جهت‌دهی به افکار مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان و اتحاد آن‌ها بوده‌ایم.

اگر تروریست‌های آمریکایی‌ و مزدوران منطقه‌ای آن‌ها می‌دانستند که با شهادت حاج قاسم این‌گونه اتحاد ملی و فراملی ایجاد و شهید سلیمانی تبدیل به قهرمان فراملی برای ایرانی‌ها و امت اسلامی می‌شود، هرگز چنین جنایتی را مرتکب نمی‌شدند.

چرا که بعد از شهادت حاج قاسم همه گروه‌های مقاومت در منطقه با عزم و اراده‌ای آهنین بر صورت آمریکا چنگ می‌اندازند و به جد خواستار گرفتن انتقام خون حاج قاسم و اخراج ارتش تروریست آمریکا از منطقه هستند.

همانطور که فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم و خانواده این شهید والامقام، شهید سلیمانی را قهرمان ملت ایران و قهرمان امت اسلامی خواندند و گفتند: تشییع میلیونی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود، اما سیلی سخت‌تر «غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» و «اخراج آمریکا از منطقه» است، البته آمران و قاتلان سردار سلیمانی نیز باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد، قطعی است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار