برگزاری نشست روایتگری پرستاران دفاع مقدس در قم

نشست روایتگری دو تن از پرستاران دوران دفاع مقدس، امروز به صورت مجازی در محل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ - 23December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، نشست روایتگری «زهرا صمصامی» و «زهرا شیخ بیگ» از پرستاران و فعالان ستاد‌های پشتیبانی جبهه و جنگ، به همت ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از طریق فضای مجازی در اسکای روم برگزار شد.

در این نشست «زهرا صمصامی» برادر شهید حسن صمصامی راوی کتاب «قصه صبوری» و «زهرا شیخ بیگ» همسر سردار شهید محمد حسن ترابیان، به بیان خاطراتی از مبارزات و فعالیت‌های خود در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و نیز خاطرات فعالیت در ستاد‌های پشتیبانی و رسیدگی به رزمندگان مجروح در بیمارستان‌ها و مناطق جنگی در اوج صحنه‌های جنگ پرداختند.

تبیین ویژگی‌های سردار شهید محمد‌حسن ترابیان از زبان همسر وی نیز بخش پایانی این نشست بود.

به گفته ریحانه غلامیان مدیر امور بانوان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، نشست فوق در راستای اجرای طرح پیام آوران عاشورا و همزمان با گرامیداشت ایام میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار برگزار شد.

شهید محمدحسن ترابیان معروف به حسن قمی در تاریخ ۲۷ بهمن سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸، در حالی که سمت جانشین معاونت طرح عملیات لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) را داشت، هنگام نبرد تن به تن با دو کماندوی بعثی، از پشت سر هدف رگبار یک سرباز بعثی که در زیر تانکی پنهان شده بود، قرار گرفت و به شهادت رسید.

این شهید پس از سفر حج آرزوی زیارت امام رضا (ع) را داشت، اما بدلیل اعزام مجدد به جبهه، موفق نشد. پس از شهادت، پیکر شهید ترابیان اشتبا‌ها از معراج شهدای اهواز به مشهد منتقل شد و پس از طواف گرد مضجع منور حضرت ثامن الائمه (ع)، جهت خاکسپاری به تهران منتقل شد.

برگزاری نشست روایتگری پرستاران دفاع مقدس در قم

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار