وزیر حمل و نقل یمن:

هر دقیقه که فرودگاه صنعا بسته باشد شماری زن و کودک جان می‌دهند

وزیر حمل و نقل یمن امروز چهارشنبه از ادامه تبعات بسته بودن فرودگاه بین المللی صنعا خبر داد و گفت: در نتیجه بسته بودن فرودگاه بین المللی صنعا بیش از ۸۰ هزار کودک و زن جان باخته اند.
کد خبر: ۴۳۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ - 23December 2020

هر دقیقه که فرودگاه صنعا بسته باشد شماری زن و کودک جان می‌دهندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، زکریا الشامی وزیر حمل و نقل یمن امروز (چهارشنبه) از ادامه تبعات بسته بودن فرودگاه بین‌المللی صنعا خبر داد و گفت: در نتیجه بسته بودن فرودگاه بین‌المللی صنعا بیش از ۸۰ هزار کودک و زن جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: جنایت بستن فرودگاه صنعا با تصمیم وزارت دفاع سعودی انجام شده است که اهتمامی به حقوق بشر ندارد و این مغایر با عرف بین المللی و قوانین بین المللی است.

الشامی تاکید کرد: بیش از ۸۰ هزار زن و کودک بر اثر ادامه بسته بودن فرودگاه بین المللی صنعا جان سپرده اند.

وزیر حمل و نقل یمن بیان کرد: ۵۴ هزار بیمار مزمن و دیگران نیاز به سفر درمانی دارند و ۴ میلیون نفر هم نتوانسته‌اند به کشور بازگردند. هر روز که می‌گذرد و فرودگاه صنعا بسته است چهره وقیح متجاوزان و سازمان‌های بین‌المللی که توجهی به حقوق شهروندان یمنی ندارند، آشکارتر می‌شود.

الشامی گفت: هر دقیقه که می‌گذرد و فرودگاه صنعا بسته است شماری دیگر از زنان و کودکان یمنی و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن در نتیجه سلاح دشمن خبیث جان می‌دهند. فعالیت ما امروز به مثابه پیامی است که شاید وجدان سازمان‌های بشردوستانه و جامعه بین المللی در قبال ملت مظلوم ما بیدار شود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار