مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به آیندگان نیازمند عزم همگانی است

سرهنگ محسن رشیدی گفت: دفاع مقدس گنجینه عظیم و گران‌سنگی است که حفظ دستاوردهای آن و انتقال آنها به آیندگان نیازمند عزم همگانی است.
کد خبر: ۴۳۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴ - 23December 2020

انتقال دستاوردهای دفاع مقدس  به آیندگان نیازمند عزم همگانی است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در دیدار با «علی نوری» و «علی خسروی» از کارشناسان هیئت ممیزی کتب دفاع مقدس لرستان، اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه عظیم و گران‎سنگی است که حفظ و نگهداری دستاوردهای آن و انتقال آنها به آیندگان نیازمند عزم همگانی است.

وی به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا اشاره کرد و گفت: با وجودی که 32 سال از دفاع مقدس می‌گذرد، آنگونه که شایسته و در شان شهدا است، کارهای فاخر و ارزشمند ادبی و هنری تولید نشده است.

رشیدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش برای جلوگیری از تحریف واقعیات دفاع مقدس، تصریح کرد: هدف از تشکیل شورای ممیزی کتب دفاع مقدس لرستان، تولید کتاب‌هایی با کیفیت و بدون هیچ گونه تحریف است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: در استان لرستان جوانان مستعد فراوانی علاقمند به نویسندگی و کار فرهنگی هستند که برای توانمند سازی آنان باید کارگاههای آموزشی برگزار شود.

وی با بیان اینکه در همه شهرهای استان لرستان سوژه‌های نابی برای نگارش زندگینامه و تاریخ شفاهی  مرتبط با دفاع  دفاع مقدس وجود دارد، عنوان کرد: هرگونه تعلل و سهل انگاری در جمع آوری خاطرات و زندگینامه شهدا و رزمندگان چیزی جز خسران و ندامت در پی ندارد.

رشیدی به تشکیل تیم‌های پژوهشی در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس در همه شهرهای استان اشاره کرد و گفت: در دانشنامه دفاع مقدس باید نقش همه اقشار در دفاع مقدس بررسی شود.

انتهای پیام/        

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار