تجمع اعتراضی هواداران شیخ زکزاکی در پایتخت نیجریه

شماری از مسلمانان نیجریه در تظاهراتی در پایتخت این کشور خواستار آزادی سریع رهبر جنبش اسلامی نیجریه شدند.
کد خبر: ۴۳۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷ - 23December 2020

هوداران شیخ زکزاکی در پایتخت نیجریه تظاهرات کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دفتر رهبر جنبش اسلامی نیجریه امروز چهارشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که هواداران «شیخ ابراهیم زکزاکی» با برپایی تظاهراتی خواستار آزادی سریع و بی قید و شرط شیخ زکزاکی و همسر وی از بازداشت غیرقانونی کنونی شدند.

در این راهپیمایی که در منطقه «ویس» (Wuse) واقع در «آبوجا» پایتخت نیجریه برگزار شد، تظاهرات کنندگان با حمل پلاکاردهایی درخواست‌ خود در این خصوص را اعلام کردند.

این درحالیست که از زمان فاجعه زاریا در سال ۲۰۱۵ میلادی، طرفداران علامه زکزاکی در مقاطع زمانی گوناگونی تجمعات آرامی را برگزار کرده و خواستار آزادی شیخ و همسر ایشان شده‌اند.

در سال ۲۰۱۵، ارتش نیجریه با یورش وحشیانه به عزاداران حسینی در حسینیه صاحب الزمان حدود ۲ هزار نفر از سوگواران حسینی را به خاک و خون کشید و پس از زخمی کردن شیخ زکزاکی و همسر وی، شیخ را به مکان نامعلومی انتقال داد.

متعاقب حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله (عج)، شیخ ابراهیم زکزاکی به شدت مجروح شد و بر اثر شدت جراحت‌های وارده یکی از چشمان خود را به طور کامل از دست داد و چشم دیگر وی نیز در آستانه نابینایی قرار گرفت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار