استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

سردار شهید سلیمانی الگوی «مسئول انقلابی» است

حجت‌الاسلام «جلیل جلیلی» گفت: سردار سپهید شهید «قاسم سلیمانی» نماد شخصیت تربیت یافته در مکتب امام و رهبری و الگوی «مسئول انقلابی» است.
کد خبر: ۴۳۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ - 26December 2020

حجت‌الاسلام «جلیل جلیلی»، استاد حوزه و دانشگاه و امام جمعه شهر سردرود در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان شرقی اظهار داشت: اولین رکن برای یک مسئول در مکتب شهید سلیمانی ولایت مداری است. بر اساس دستورات دین اسلام، بعد از باور به جایگاه ولایت، امت اسلامی وظیفه‌ اطاعت‌پذیری و انجام دستورات صادر شده از  جانب ولایت را برعهده دارند.

وی با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه سردار شهید سلیمانی مبنی بر درج عنوان سربازی به جای سرداری در سنگ مزارشان، گفت: امروز مسئولان  کشور باید با تبعیت از این الگوی الهی یاد بگیرند که وظیفه سرباز در قبال فرمانده خود، تبعیت و فرمانبرداری است.

جلیلی تصریح کرد: سردار سپهید شهید حاج «قاسم سلیمانی» نماد شخصیت تربیت یافته در مکتب امام و رهبری و الگوی «مسئول انقلابی» است.

امام جمعه سردرود، اخلاص را شاخص دیگر سردار شهید سلیمانی دانست و افزود: اخلاص برآیند عقاید و باورهای عمیق دینی است. سردار سلیمانی به صورت قلبی به مبدا و معاد باور داشت. این امر منجر شده بود به اینکه همه کارهای خود را بر مبنای رضایت الهی تنظیم کند.

جلیلی در پایان با اشاره به روحیه مقاومت و دشمن ستیزی سردار سلیمانی، تاکید کرد: عمل به دستور قرآن کریم، از جمله شاخصه‌های سردار سلیمانی بود. سردار در طول انقلاب اسلامی و قبل از آن در عرصه‌های مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و همچنین در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در عرصه بین المللی همواره یک خصوصیت را به صورت برجسته در خودش تقویت کرده بود و آن مبارزه با باطل و مقاومت در مقابل استکبار و استبداد بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها