از کاهش فوتی‌های کرونا تا توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته بهداشتی در طرح شهید «سلیمانی»

درست یک ماه از آغاز اجرای طرح محله‌محور «شهید سلیمانی» در سراسر کشور می‌گذرد و همچنان کروه‌های «مراقبتی و نظارتی» سازمان بسیج مستضعفین، تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، به ارائه خدمات پیشگیرانه از ویروس کرونا و غربالگری بیماران و افراد مشکوک می‌پردازند.
کد خبر: ۴۳۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ - 24December 2020

از کاهش فوتی‌های کرونا تا توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته بهداشتی در طرح شهید سلیمانیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، درست یک ماه از آغاز اجرای طرح محله‌محور «شهید سلیمانی» در سراسر کشور می‌گذرد و همچنان کروه‌های «مراقبتی و نظارتی» سازمان بسیج مستضعفین، تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، به ارائه خدمات پیشگیرانه از ویروس کرونا و غربالگری بیماران و افراد مشکوک می‌پردازند.

«تیم‌های حمایتی» نیز در ادامه برنامه‌های «کمک مومنانه»، به شناسایی خانوار‌های آسیب‌دیده از شرایط کرونا و توزیع اقلام معیشتی در بین آن‌ها اقدام می‌کنند.

در طرح مقابله با کرونا، از ظرفیت نیرو‌های داوطلب و بسیجی برای شناسایی بیماران به صورت محله‌محور استفاده می‌شود، از نقاط قوت این طرح می‌توان به محله و خانواده محور بودن، جلب مشارکت مردمی، بهره گیری از ظرفیت برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» و استفاده از فن آوری‌های نوین برای رهگیری بیماران یا افراد مشکوک اشاره کرد.

در گزارش روزانه امروز چهارشنبه سوم دی به نمونه‌هایی از طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که در جای جای ایران اسلامی در حال اجرا است و توسط خبرنگاران خبرگزاری فارس پوشش داده شده است، اشاره می‌کنیم:

کاهش فوتی‌های کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی در کردستان

ابراهیم قادری عصر دیورز (چهارشنبه) در نشست بررسی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور فرمانده سپاه و برخی مدیران کل ادارات استان در سالن جلسات ستاد سپاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: این طرح به طور رسمی از اول آذر ماه شروع شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: تیم‌های لازم اجرای این طرح تشکیل شد و با همکاری سپاه، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی این طرح در قالب پایگاه‌هایی فعالیت خود را شروع کرد.

قادری اذعان داشت: برای شهرستان‌ها رابط‌هایی تعیین شده است که به صورت روزانه فعالیت تیم‌ها به ستاد استانی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیرپوشش طرح شهید حاج قاسم سلیمانی قرار دارند.

قادری ضمن اشاره به فعالیت ۷۵۰ تیم ره‌گیری در اجرای این طرح، تعداد نیرو‌های درگیر اجرای طرح شهید سلیمانی در استان را ۱۶۲ پزشک ۲۴۲ پرستار، ۱۲۹ کارشناس بیماری‌ها و ۹۶۷ نفر از بسیج و ۴۰۰ نفر از هلال‌احمر ذکر کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: ۸ اقامتگاه و ۶ نقاهتگاه با ۹۹ تخت فعال در استان راه‌اندازی شده است.

وی استقبال عمومی از طرح شهید سلیمانی در استان کردستان را مطلوب ارزیابی کرد.

قادری ادامه داد: تیم‌های نظارتی، نظارت بر اماکن و اصناف را عهده‌دار هستند و بسیج نیز تیم‌هایی برای گندزدایی و ضدعفونی تشکیل داده‌اند.

وی همچنین گفت: تاکنون یک هزار و ۶۰۰ مکان توسط تیم‌های نظارتی رصد شده که ۶۴ مکان پلمپ و تعدادی نیز به دادگاه معرفی شده‌اند.

قادری اذعان کرد: از آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون، ۵۴۳ مراقبت درون‌منزل انجام شده، شش هزار و وضعیت ۳۰۰ نفر بصورت حضوری بررسی شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: وضعیت ۱۲ هزار نفر در منزل بررسی شده که از ۴۸۳ نفر تست سریع انجام شده و اخذ تست PCR از سه هزار و ۸۰۰ نفر و سه هزار و ۳۰۰ نفر به مراکز بهداشتی معرفی شده‌اند هر چند تلاش ما رصد بیشتر در منزل است.

قادری تصریح کرد: از اول اسفند تاکنون دو پیک در استان داشته‌ایم که پیک دوم با شیب شدیدتری منجر به افزایش شناسایی بیماران و مرگ و میر شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآوری کرد: طرح شهید سلیمانی سرعت کاهش بیماران را شدیدتر کرد و اکنون مرگ و میر روند کاهشی دارد.

وی ادامه داد: این طرح باعث افزایش شناسایی بیماران مبتلا به کرونا شده است و هر اندازه بیماریابی افزایش یابد به اهداف طرح نزدیک‌تر می‌شویم.

قادری خاطرنشان کرد: میانگین مرگ روزانه بیماران مبتلای به کرونا در کردستان ۱۳ نفر بود که اکنون به شش نفر کاهش یافته است. وی اضافه کرد: روزانه ۴۳۲ نمونه‌گیری PCR در استان انجام می‌شود و اکنون بیماریابی در استان شرایط بهتری دارد.

اکنون ۲۰ درصد تست‌ها در کردستان مثبت است در صورتیکه در ایام پیک این عدد حدود ۴۵ درصد بود.

۳۰۰ هزار بیمار دوباره غربالگری کرونا می‌شوند

رضا منصوری امروز در جمع اصحاب رسانه، در خصوص طرح شهید قاسم سلیمانی به صورت محله‌محور اظهار داشت: از ابتدای طرح شهید سلیمانی که نزدیک به یک ماه است از این طرح می‌گذرد، شاهد کاهش بسیار چشمگیری و اعجاب‌انگیزی در تمامی آمار و شاخص‌های مربوط به بیماری کووید ۱۹ در استان بوده‌ایم.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه در طرح شهید سلیمانی قرار بر این بود که در یک ماهه اول تقریبا ۳۰ درصد و طی سه ماهه ۹۰ درصد کاهش آمار فوتی و بستری را داشته باشیم، خوشبختانه تا به امروز ما در بعضی از شاخص‌ها تا ۷۰ درصد کاهش آمار داشته‌ایم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: آمار بستری‌های کرونایی استان که در اواخر آبان‌ماه به یک‌هزار و ۲۶۰ نفر رسیده بود، الان به یک‌ششم این تعداد یعنی به حدود ۲۲۰ نفر کاهش یافته و آمار فوتی‌ها هم کاهش چشمگیری داشته است و این نتیجه با همکار‌ی خوب مردم با این طرح است.

وی اضافه کرد: در این طرح افرادی که پی‌سی‌آر مثبت می‌شوند با مراجعه حضوری به منازل آن‌ها یا به صورت تلفنی مشکلات آن‌ها در زمینه درمانی و معیشتی رسیدگی می‌شود.

منصوری اضافه کرد: این طرح با تفاهمنامه وزارت بهداشت و سازمان بسیج برای در ۲۰ آبان‌ماه بریا یک بازده چهار تا شش ماهه تعریف شده که قاعدتا تا اردیبهشت‌ماه باید ادامه داشته باشد، ولی اگر تا اردیبهشت‌ماه به حد و مرز در نظر گرفته نرسیم و آمار‌ها کاهش نیابد، امکان دارد در سال آینده هم تمدید شود.

وی در پایان از انجام غربالگری کرونا برای ۳۰۰ هزار بیمار پرخطر و زمینه‌ای استان خبر داد و گفت: از امروز یک جمعیت ۳۰۰ هزار نفری از افراد پرخطر دارای بیماری زمینه‌ای و سالمندان، یک بار دیگر به صورت حضوری یا تلفنی در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس غربالگری می‌شوند.

توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته بهداشتی در استان اردبیل

حسین حسین زاده فرمانده سپاه ناحیه عشایری اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل ضمن گرامیداشت فرارسیدن دهه بصیرت و تسلیت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: حماسه حضور و نقش‌آفرینی مردم در یوم‌الله ۹ دی ۱۳۸۸ در مقابل فتنه عمیق و پیچیده معارضان داخلی و خارجی بلاشک یکی از نقاط عطف و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را نماد بصیرت و حضور به موقع مردمی در میدان دفاع از انقلاب بیان فرمودند.

وی با اشاره به تقارن دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت با مناسبت‌های مختلف افزود: شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به دست جلادان جبهه استکبار و صهیونیسم، حماسه تشییع گسترده پیکر شهدای مقاومت و برگزاری مراسم یادبود شهدایمقاومت در شهر‌های مختلف و سراسر جهان، حمله موشکی سپاه به عین الاسد و همچنین تقارن اربعین شهادت مظلومانه شهید محسن فخری‌زاده در این دهه همگی نشان از حماسه آفرینی ملت مقاوم در مواجهه با توطئه ها، تهدیدات و زیاده خواهی‌های استکبار است.

فرمانده ناحیه عشایری اردبیل با بیان اینکه تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان بزرگترین بدرقه جهان نام گرفت، اذعان داشت: در آستانه چهل و دو سالگی انقلاب اسلامی، با توجه به تقارن این دهه با ایام فاطمیه از ۹ تا ۱۹ دی برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است.

حسین زاده شعار محوری دهه بصیرت و میثاق با ولایت را بصیرت فاطمی، ولایت مداری و مقاومت علوی عنوان کرد و گفت: دهه بصیرت یادآور حضور و نقش آفرینی جوانان مومن و انقلابی در سه نسل مختلف از انقلاب اسلامی است و یادآور نصرت الهی در پی عزم، حضور و بصیرت ملی است.

وی از برگزاری بیش از ۳۰ عنوان برنامه در طول دهه بصیرت در سطح شهرستان اصلاندوز خبر داد و تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی، تولید محتوا در فضای مجازی، برگزاری مسابقه کتابخوانی به‌صورت مجازی، عملیات گردان سایبری در شبکه‌های اجتماعی، برگزاری نشست روشنگری، اعزام اکیپ دامپزشکی به مناطق محروم، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، فضاسازی و آذین بندی محیطی، عطر افشانی گلزار مطهر شهدا، دیدار از خانواده‌های شهدا و جانبازان، برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه، یادواره شهدا و بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی و تبیین سیره حضرت زهرا سلام الله در موضوع روشنگری و دفاع از ولایت تا شهادت از جمله برنامه‌های تدارک دیده به‌مناسبت دهه بصیرت، سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه به شمار می‌روند.

فرمانده ناحیه عشایری اردبیل با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح شهید سلیمانی، از غربالگری ۹۹ درصدی مردم شهرستان اصلاندوز خبر داد و گفت: در این راستا با مشارکت سپاه ناحیه عشایری و بهداشت و درمان، ۸۰ تیم به‌تعداد ۱۶۰ نفر به‌صورت خانه به خانه اقدام به غربالگری ویروس کرونا کردند. حسین زاده با اشاره به شناسایی تعداد ۱۵۶ نفر مشکوک به کرونا در این طرح بیان کرد: انجام مراحل درمان، قرنطینه خانگی و توزیع بسته‌های معیشتی به افراد شناسایی شده از جمله اقدامات کمیته حمایتی سپاه ناحیه عشایری است. وی همچنین از توزیع بیش از ۱۰هزار و ۳۶۲ بسته بهداشتی و ۲۴۶ بسته معیشتی در قالب طرح شهید سلیمانی و ولادت حضرت زینب (س) به مردم آسیب دیده از ویروس کرونا خبر داد.

افزایش تعداد تیم‌های نظارتی

سردار سیدصادق حسینی عصر امروز در نشست بررسی اجرای طرح شهید "حاج قاسم سلیمانی" که با حضور برخی مدیران کل ادارات استان در سالن جلسات ستاد سپاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: این طرح که با شعار هر پایگاه مقاومت بسیج یک پایگاه سلامت آغاز شده، اکنون در سطح استان خوب پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: سپاه در اجرای این طرح اهتمام ویژه‌ای دارد و تیم‌های رصد و سفیران سلامت باید ارتباط بیشتری با خانوار‌ها برقرار کنند. فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان ادامه داد: از آنجایی که نظارت در جامعه به نوعی اثرگذار و دارای اهمیت است لذا تعداد تیم‌های نظارتی باید افزایش یابد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از آنجایی که شیوع ویروس جدید انگلیسی فضا را سنگین و نگرانی‌هایی در جامعه ایجاد کرده است، می‌طلبد با انجام درست وظایف و جلوگیری از شیوع این ویروس، مانع از گسترش نگرانی در بین مردم شد.

سردار حسینی تاکید کرد: با اداراتی که در اجرای این طرح کارشکنی می‌کنند و یا همکاری ندارند برخورد خواهد شد چرا که وظیفه همه کمک به برون‌رفت از وضعیت موجود است و لذا همه باید پای کار باشند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان نظارت بر روند اجرای طرح را مهم عنوان کرد و گفت: طرح شهید سلیمانی با هدف بیماریابی سریع و کمک به کاهش بیماران و همچنین فوتی‌های ناشی از این ویروس اجرایی شده است لذا باید به نحوی نظارت کرد که طرح به درستی و در مسیر اصلی اجرایی شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها