چهل‌سالگی سرو/ جغرافیای حماسه ۹

حسینیه عابدزاده میعادگاه خانواده شهدا

«حسینیه عابدزاده» که متعلق به مرحوم «عابدزاده»، یکی از خیرین مشهد بوده در مقطعی از دفاع مقدس توسط وی در اختیار واحد تعاون سپاه پاسداران مشهد، قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۴۳۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ - 24December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نیروهای خراسانی از نخستین روزهای دفاع مقدس حضوری فعال و نقشی تأثیرگذار در دفاع از میهن اسلامی داشتند، به‌گونه‌ای که خراسان بزرگ در راستای ادای دین به انقلاب و ولایت، نقش تأمین نیروی انسانی را با بیش از ۹/۵ درصد کل اعزام‌های کشور را به خود اختصاص داد.

خراسان بزرگ در دوران دفاع مقدس علاوه بر کارکنان نیروهای مسلح، ۳۰۸۲۵۶ نفر بسیجی را به یگان‌های رزم اعزام کرد و یگان‌های رزم خراسان در دوران دفاع مقدس در ۹۸ عملیات شرکت داشت.

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با توجه به نقش محوری شهر مشهد به عنوان کانون جهاد و مقاومت در دوران دفاع مقدس، به معرفی اماکنی که در خلق این حماسه ماندگار نقش داشتند خواهیم پرداخت. این طرح پژوهشی تحت عنوان «جغرافیای دفاع مقدس مشهد» به سفارش مدیریت اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی توسط محمدحسین حکیم‌نژاد تهیه شده است.

حسینیه عابدزاده

«حسینیه عابدزاده» که متعلق به مرحوم «عابدزاده»، یکی از خیرین مشهد بوده در مقطعی از دفاع مقدس توسط وی در اختیار واحد تعاون سپاه پاسداران مشهد، قرار می‌گیرد.

واحد تعاون در دوران دفاع مقدس، وظیفه‌ی انتقال شهدا به پشت جبهه و معراج شهدا، شناسایی و آماده‌سازی پیکر مطهر شهدا برای برگزاری مراسم تشییع را برعهده داشته است.

همچنین ساک و لوازم شخصی شهدای خراسانی به حسینیه عابدزاده منتقل می‌شده و نیروهای تعاون، ضمن تماس با خانواده‌ی شهدا و مطلع نمودن آنان از شهادت عزیزانشان، لوازم همراه شهدا را نیز تحویل می‌دادند.

خانواده‌های رزمندگانی که با گذشت ماه‌ها از تاریخ اعزام، از رزمنده‌ی خود بی‌اطلاع بوده یا  بعد از انجام عملیات، خواستار اطلاع از وضعیت ایشان بودند، با تماس و یا مراجعه به واحد تعاون، از آخرین وضعیت رزمنده‌ی خود (مجروحیت، شهادت یا مفقودالاثر بودن) مطلع می‌شدند.

از دیگر وظایف واحد تعاون، رسیدگی به امور مجروحین سپاه و بسیج و ارایه خدمات مختلفی ازجمله، واگذاری خودرو و موتورسیکلت ویژه جانبازان بوده است.

حسینیه عابدزاده در حال ‌حاضر، در اختیار مدیریت امور طلاب و خانواده‌های حوزه علمیه مشهد قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار