رییس جامعه مدرسین تاکید کرد؛

نقش آثاربزرگان دین دردینداری مردم/تربیت طلبه فعال در عرصه اجتماعی

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به رسالت طلاب در آگاهی از مسائل روز گفت: طلبه باید طوری تربیت شود که مشکلی از جامعه را رفع و از تک بعدی اندیشیدن و جدا دانستن خود از جامعه بپرهیز کند.
کد خبر: ۴۳۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ - 24December 2020

نقش آثاربزرگان دین دردینداری مردم/تربیت طلبه فعال در عرصه اجتماعیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم رونمایی از مجله علمی تخصصی «پویش فقهی» با اشاره به اهمیت علم و پژوهش در سخنان ائمه اظهار داشت: پیامبر اسلام فرمودند «قلم از ناحیه خدا نعمت بزرگی است و اگر قلم و کار علمی نبود، از ملک و دین خبری نبود»، بنابراین اگر امروز دین در جامعه است، مردم باور دینی دارند، به دلیل همین آثار بزرگان دین می‌باشد و توانسته‌اند دین را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

وی افزود: امروز مردم و حوزه میراث دار دینی هستند که شخصیت‌هایی، چون صاحب الغدیر و… برای آن زحمت کشیده‌اند و سوال این است که وظیفه امروز حوزه و روحانیت در قبال جامعه و نظام چیست و آیا باید آثار گذشتگان را پاس بداریم و به همین اندازه بسنده کنیم یا باید فعالیت‌های دیگری برای پاسخ گویی به نیاز‌های جدید انجام دهیم؟

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به تفاوت‌های گذشته و حال از نظر شبهات و پاسخ گویی به نیاز‌ها و رسالت عالمان دین از نظر عدم امکانات لازم برای بررسی روایات و سختی‌های موجود، افزود: امروز شاهد انواع نرم افزار در حوزه پژوهش هستیم که در گذشته وجود نداشت و مقدورات امروز با گذشته قابل قیاس نیست و باید بدانیم که هر جا مقدورات بیشتر شد، تکلیف هم سنگین‌تر شده است.

وی با اشاره به ضرورت تحقق رسالت‌های حوزه علمیه بیان کرد: توجه به امر آموزش و اهتمام در درس و بحث، استفاده از فرصت‌ها و ورود به همه مباحث پژوهشی و توجه به امر تهذیب و اخلاق در کنار آموزش و پژوهش از جمله رسالت‌های حوزه علمیه و طلاب است و باید این سه عنصر برای اثرگذاری بیشتر در کنار هم قرار گیرند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به رسالت طلاب و روحانیون در آگاهی از مسائل روز گفت: طلبه‌ها باید طوری تربیت شوند که دردی از درد‌ها را دوا و مشکلی از جامعه را حل کند، نه اینکه تک بعدُی زیست کند، تک بُعدی بیاندیشند و خود را از حوادث جامعه جدا بداند.

وی با اشاره به راه اندازی مدرسه عالی انوار طا‌ها افزود: هدف از راه اندازی این مدرسه، تربیت طلبه فاخر و تراز انقلاب برای رفع نیاز جامعه است و الان این کاری که انجام شد یعنی پویش فقهی کار خوبی است و ذات طلبه این است که به پژوهش توجه کند، قلم بزند و اثری مفید به جای بگذارد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار