ورزشکاری که در راه دفاع از اسلام شربت شهادت نوشید

شهید «عسگر خلفی» که استعداد ویژه‌ای در رشته فوتبال داشت، با آغاز جنگ تحمیلی، از تمامی دلبستگی‌هایش دست کشید و با پوشیدن لباس رزم، در نبرد حق علیه باطل شرکت کرد که در نهایت پس از چندین مرحله مجروح شدن، در 17 اردیبهشت‌ماه 1364 در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۳۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ - 26December 2020

ورزشکاری که در راه دفاع از اسلام شربت شهادت نوشیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «عسگر خلفی» بیستم شهریورماه 1339 در شهرستان مرند دیده به جهان گشود. وی پس از آغاز دفاع مقدس راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از مدتی مبارزه با دشمن بعثی، سرانجام در تاریخ 17 اردیبهشت‌ماه 1364 در جزیره مجنون به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «عسگر خلفی» بیستم شهریورماه سال 1339 در روستای کشکسرای از توابع شهرستان مرند دیده به جهان گشود. عسگر را در هفت سالگی جهت تحصیل به مدرسه دبستان رازی کشکسرای فرستادند. او دروسش را به خوبی پشت سر گذاشت و با ورود به مدرسه راهنمایی در مرند و عبور از آن با موفقیت، وارد دبیرستان شهید سیدزاده شد.

شهید خلفی همزمان با ادامه تحصیلات خود، از فعالیت‌های مذهبی و انقلابی در مسیر انقلاب اسلامی نیز غافل نبود. او در اوقات فراغت نیز فوتبال بازی می‌کرد و یکی از بازیکنان مطرح تیم روستایش بود. در واقع علاقه‌ او برای بازی با توپ، از دوران کودکی‌اش شروع شد و در سنین نوجوانی و جوانی هم ادامه داشت تا اینکه توانست مجوز عضویت در هیأت فوتبال و شرکت در مسابقات قهرمانی را به دست آورد.

این شهید بزرگوار، دیپلم خود را در رشته‌‎ علوم تجربی اخذ کرد، دوره جوانی‌اش همزمان با نهضت اسلامی امام خمینی(ره) در ایران بود. او پس از پیروزی انقلاب در رشته‌‎ دینی - عربی مرکز تربیت معلم تبریز پذیرفته شد و به استخدام آموزش و پرورش درآمد.

آن شهید کوشا و ارزشی در سال 1362 پس از قبولی در کنکور، تحصیلاتش را در رشته زبان انگلیسی، گرایش مترجمی در  دانشگاه تبریز ادامه داد.

وی در عملیات‌های فتح المبین، بیت‌المقدس و بدر شرکت کرد و دو بار در این عملیات‌ها مجروح شده و در بیمارستان‌ها بستری شد. او را در برهه‌ای از جنگ تحمیلی به سمت جانشینی گردان «حبیب بن‌مظاهر» لشکر 31 عاشورا انتخاب شد.

آن شهید شجاع در 17 اردیبهشت‌ماه سال 1364 در اثر اصابت ترکش دشمن متجاوز، شربت شهادت را سر کشیده و در جزیره مجنون به فیض شهادت رسید و طی یک مراسم باشکوه در گلزار شهدای شهر کشکسرای به جایگاه ابدیش سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار