بازگشت تنش به «ادلب»/ ارتش سوریه در حالت آماده باش کامل است

برخی مناطق ادلب پس از آرامش چند هفته‌ای شاهد تحرکات تروریست‌ها بود و این تحرکات با پاسخ به موقع ارتش سوریه روبرو شد.
کد خبر: ۴۳۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ - 26December 2020

بازگشت تنش به «ادلب»/ ارتش سوریه در حالت آماده باش کامل استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پس از آرامش نسبی چند هفته‌ای در ادلب (شمال سوریه) بار دیگر محورهای «جبل الزاویه» (واقع در غرب ادلب) شاهد تنش ایجاد شده از سوی گروهک‌های موسوم به «حراس الدین»، «انصارالتوحید» و « هیئة تحریر الشام» بود.

خبرنگار «اسپوتنیک» در ادلب در این زمینه گزارش کرد، گروه‌های مسلح سعی کردند با خمپاره مواضع ارتش سوریه را در جبل الزاویه و جنوب ادلب هدف بگیرند که خساراتی در این زمینه ثبت نشده است.

بر اساس این گزارش، یگان‌های ارتش سوریه هم در پاسخ به این موضوع، با توپخانه و موشک مواضع تروریست‌ها را در محورهای «کنصفره»، «سفوهن» و «بلده الباره» در جبل الزاویه هدف گرفتند.

یک منبع میدانی در این خصوص به اسپوتنیک گفت، تروریست‌ها سعی در نفوذ از طریق محورهای «بنین» و «کفربطیخ» در جنوب ادلب را داشتنند اما یگان‌های رصد و شناسایی ارتش سوریه با ضربه‌های پیشگیرانه جلوی آنها را گرفتند و چندین نفر از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

این منبع در خصوص تحولات جبهه ادلب گفت، تروریست‌ها در تلاش بودند که مواضع خود را در محورهای جبل الزاویه، سهل الغاب و شمال شرق لاذقیه مستحکم کنند اما این تحرکات با همکاری «متحد روس» به شکلی دقیق زیر نظر است و سریعا به آن واکنش نشان داده می‌‎شود.

وی در ادامه افزود، ارتش سوریه سطح آمادگی خود را در تمام محورهای درگیری در حماه، ادلب و لاذقیه افزایش داده تا برای هر اتفاق غیرمنتظره‌ای آماده باشد.

هیئة تحریر الشام که نام جدید «جبهه النصره» است با تعدادی از گروهک‌های تروریستی متحد خود کنترل مناطق زیادی از ادلب را در دست دارند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار