دفاع‌پرس از شخصیت مرحوم سلیمانی گزارش می‌دهد؛

تأکید بر حضور گروه‌های جهادی در روستاهای محروم شوشتر/ اقداماتی که موجب محبوبیت «امام جمعه» شوشتر شد

حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی امام جمعه شوشتر که بامداد امروز (شنبه) بر اثر سانحه رانندگی درگذشت، در طول فعالیتش در شوشتر به‌دلیل توجه خاصی که به مردم داشت، از محبوبیت خاصی بین شوشتری‌ها برخوردار بود و اغلب وی را فردی جهادی خطاب می‌کردند.
کد خبر: ۴۳۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ - 26December 2020

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «شکرالله سلیمانی» امام جمعه شهرستان شوشتر بامداد شنبه (امروز) در جاده رامهرمز ـ هفتکل دچار سانحه شد و به‌دلیل شدت جراحت جان باخت.

سلیمانی در سال ۱۳۴۲ در امیدیه بهبهان و در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. به‌دلیل علاقه وافری که به فراگیری علوم دینی و حوزوی داشت، در سال ۵۶ وارد حوزه شد و در این مدت نیز از حضور اساتیدی، چون آیات عظام مکارم شیرازی، وحید خراسانی، فاضل لنکرانی و ... بهره برد. دروس حوزوی را خیلی زود پشت سر گذاشت و در بین دوستانش در حوزه به فردی معروف شده بود که تسلط خوبی بر دروس فقهی دارد و شاید به همین دلیل هم بود که بعد از مدتی که در قم بود، برای تدریس علوم دینی وارد حوزه علمیه خوزستان شد. این عالم وارسته که دارای مدرک سطح چهار حوزه نیز بود، علاوه بر تدریس درس خارج در حوزه‌های علمیه، به‌دلیل گذراندن دروس عالیه در دانشگاه، به‌عنوان استاد دانشگاه نیز در استان خوزستان فعالیت می‌کرد.

حجت‌الاسلام سلیمانی که از یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی نیز محسوب می‌شد، سه دهه به‌عنوان امام جمعه شهرستان باغملک، بهبهان و شوشتر فعالیت داشت و در شهریور سال ۹۰ نیز از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و به پیشنهاد آیت الله جزایری به‌عنوان امام جمعه شهرستان شوشتر انتخاب شده بود.

شهرستان شوشتر که در شمال استان خوزستان واقع است، دارای مردمانی است که بعضاً از لحاظ معیشتی از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند، لذا امام جمعه این شهر در طول این ۹ سالی که در این شهر حضور داشت، بار‌ها در خطبه‌های نماز جمعه خطاب به مسئولان اعلام کرده بود که حل مشکلات اقتصادی مردم شوشتر را در اولویت کاری خود قرار دهند. شاید هم همین روحیه بود که منجر به محبوبیت این عالم وارسته بین شوشتری‌ها شده بود. از طرفی تأکید بسیار مرحوم سلیمانی بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از سوی گروه‌های جهادی منجر به این شده بود که اعضای این گروه‌ها با حمایت امام جمعه خود، به مناطق محروم شوشتر بشتابند، به‌طوری که حجت‌الاسلام سلیمانی بین مردم شوشتر به فردی جهادی نیز شهرت داشت.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در پیامی فوت این عالم وارسته را تسلیت گفت.

در پیام استاندار خوزستان آمده است: «رحلت روحانی وارسته، امام جمعه شوشتر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرحوم شیخ شکرالله سلیمانی موجب تألم و تأثر عمیق اینجانب شد.

از بارزترین ویژگی‌های این چهره خدوم در حدود یک دهه امامت جمعه شوشتر که الگو‌های برتر اخلاق‌مداری و زهد و مردم‌دوستی بودند، اهتمام در تربیت شاگردان و روحانیون با تکیه‌بر معارف عمیق اسلامی و همچنین تحقیق و تتبع در علوم جاریه و مسایل مبتلابه اجتماعی بود.

ضایعه جانکاه درگذشت این شخصیت والامقام در تبلیغ معارف اسلامی را محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله‌العالی»، نماینده محترم، ولی فقیه در استان خوزستان حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، روحانیت معظم استان، مردم شریف و مومن شوشتر، ارادتمندان و همچنین خانواده محترم آن مرحوم تسلیت عرض کرده و شادی روح آن فقید سعید، صبر و اجر جزیل برای بازماندگان آن مرحوم را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

خبرگزاری دفاع مقدس نیز فقدان این عالم وارسته و فقید را به خانواده ایشان و مردم شریف شوشتر تسلیت عرض می‌کند.

گفتنی است، پیکر حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی فردا (یکشنبه) ساعت ۱۳ از بیمارستان شهید ایرانپور امیدیه به طرف روستای دهملای بزرگ تشییع خواهد شد. همچنین به‌دلیل وجود شرایط کرونایی، تمام هزینه‌های مربوط به برگزاری مراسمات ترحیم، صرف امور خیریه می‌شود.

گزارش از احسان یعقوبی

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار