سیدهاشم صفی‌الدین:

تحریم‌های واشنگتن موجب تضعیف مقاومت نخواهد شد

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با تأکید بر ضرورت تشکیل دولت در سریع‌ترین زمان ممکن اعلام کرد که تحریم‌های واشنگتن موجب تضعیف مقاومت نمی‌شود.
کد خبر: ۴۳۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ - 26December 2020

تحریم‌های واشنگتن موجب تضعیف مقاومت نخواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری النشره منابع سیاسی لبنان اعلام کردند که پس از برگزاری چهاردهمین نشست میان «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و «سعد حریری» نخست وزیر مکلف این کشور درباره تشکیل دولت جدید، این پرونده به بعد از تعطیلات سال نوی میلادی موکول شده است و به‌نظر می‌رسد که امکان وجود پیشرفت در پرونده تشکیل کابینه وجود نداشته باشد.

این منابع همچنین گزارش دادند که حتی ممکن است پرونده تشکیل دولت در لبنان پس از تعطیلات سال نوی میلادی و بعد از روی کار آمدن دولت «جو بایدن» در آمریکا در تاریخ 20 ژانویه نیز تا مدت‌ها به نتیجه نرسد.

از سوی دیگر فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در این زمینه با تأکید بر ضرورت تشکیل کابینه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام کرد که هرگونه تأخیر در این روند موجب افزایش مشکلات و تعمیق بحران اقتصادی و پولی و اجتماعی کشور می‌شود.

بر اساس بیانیه فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان افزایش فساد در ساختار نظام سیاسی این کشور مستلزم بالاترین میزان توجه به موضوع تشکیل دولت جهت نظم بخشیدن به زندگی و امنیت اجتماعی مردم است.

این فراکسیون همچنین با هشدار درباره توطئه‌های ایالات متحده از همه خواست مقابل این تحرکات خطرناک آمریکا که هدف آن خدمت به منافع رژیم صهیونیستی است هوشیار باشند.

در همین راستا «سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله روز گذشته در یک گفتگوی رادیویی اعلام کرد: معادله کنونی با دشمن بر اساس پاسخ متقابل است و یکی از نتایج آن این است که دشمن صهیونیستی در حالت نیم‌خیز قرار گرفته است.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله تأکید کرد: اگر بتوانیم دشمن را در همین حالت ترس و وحشت نگه‌داریم دست‌کم از شر جنایت‌های آن در امان می‌مانیم.

سید هاشم صفی‌الدین جنگ با رژیم صهیونیستی را نه از روی ترس و وحشت انداختن در دل مردم بلکه از روی مسئولیت‌پذیری محتمل دانسته اظهار داشت: امروز دشمن به‌دنبال گزینه‌های دیگری برای برخورد با مقاومت و راه‌های دیگری برای مقابله با آن است و همه این موارد دلیلی بر شکست دشمن در برابر مقاومت به‌شمار می‌رود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به شکست‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در برابر مقاومت خاطرنشان کرد: اگر دشمن موفق شده بود از نظر سیاسی حزب‌الله را در داخل لبنان محاصره کند آیا نیازی به این‌همه این تضاد داشت؟

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان همچنین درباره مسئله ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی ابراز کرد: برخی تلاش دارند موضوع ترسیم مرزهای دریایی و مذاکرات غیرمستقیم با دشمن را در این زمینه به عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با دشمن صهیونیستی ارتباط دهند که این ادعاها اساساً نادرست است.

وی اشاره کرد که لبنان کاملاً دور از هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی است و هر شایعه‌ای که در این زمینه مطرح می‌شود در راستای تلاش برای مورد هدف قرار دادن حزب‌الله است.

این مقام حزب‌الله همچنین درباره پرونده تشکیل دولت در لبنان اعلام کرد: حزب‌الله به‌دنبال هرچه سریعتر تشکیل شدن دولت است و تأکید کردیم که امروز لبنان به یک دولت کارآمد و مؤثر نیاز دارد؛ زیرا گذشت زمان اصلاً به‌نفع لبنانی‌ها نیست.

سید هاشم صفی‌الدین گفت: ما همیشه برای خدمت به منافع کشور و به‌هنگام نیاز آماده هستیم. حزب‌الله هرگز کسی را تحت فشار قرار نمی‌دهد و این سیاست شناخته شده آن است.

وی خاطرنشان کرد: ما همچنان معتقدیم بحران اقتصادی لبنان نتیجه اقدامات داخلی با فشار کشورهای خارجی است و اگر بعضی از طرف‌های داخلی لبنان در برابر این فشارها تسلیم نمی‌شدند اکنون به این نقطه نمی‌رسیدیم. غرب زمانی که بخواهد خواسته‌های خود را به کشوری دیکته کند آنچه را می‌خواهد از ملت‌ها می‌گیرد و چیزی به آنها نمی‌دهد.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان افزود: لبنان تحمل کودتا و راه‌حل‌های تحمیلی را ندارد و ما تنها به تفاهم و همکاری پایبندیم و این یک حقیقت تاریخی است. جنگ اقتصادی علیه لبنان همچنان وجود دارد؛ اما اگر لبنانی‌ها در برابر آن ایستادگی کنند تحت تأثیر این جنگ قرار نخواهند گرفت.

وی تصریح کرد: ما بخشی از جامعه لبنان هستیم و گزینه ما مقاومت و دفاع از کشورمان است و در برابر هرگونه نفوذ و تجاوز رژیم صهیونیستی از کشور خود دفاع می‌کنیم.

سید هاشم صفی‌الدین با تأکید بر اینکه مقاومت برای نجات کشور آماده پاسخگویی به بهترین وجه است خاطرنشان کرد: طرف آمریکایی ناامید شده و به اهداف خود در لبنان نرسیده است، ما از همان ابتدا گفتیم که تحریم‌های واشنگتن موجب تضعیف حزب‌الله و مقاومت نخواهد شد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها