در نشست رؤسای پلیس بین‌الملل ایران و ترکیه تاکید شد؛

ارتقای سطح همکاری‌های مشترک پلیسی ایران و ترکیه

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا در نشست ویدئوکنفرانسی با رئیس اینترپل ترکیه، بر ایجاد بستری مناسب برای ارتقای سطح همکاری‌های مشترک پلیسی دو کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۴۳۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ - 26December 2020

ارتقای سطح همکاری‌های مشترک پلیسی دو کشور/ لزوم برخورد قاطع با متهمان بین‌المللیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «هادی شیرزاد» رئیس پلیس بین‌الملل ناجا و «لطفی چیچک» رئیس اینترپل ترکیه با حضور افسران رابط پلیس‌های دو کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس گفت‌وگو کردند.

سردار شیرزاد در ابتدای دیدار ویدئوکنفرانسی، ضمن اشاره به همسایگی جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکیه اظهار داشت: روابط میان پلیس جمهوری اسلامی ایران و پلیس ترکیه حسنه است و طی سال‌های اخیر شاهد تعاملات پلیسی مطلوبی میان دو کشور بوده ایم.

وی افزود: پلیس بین الملل ناجا، با اقتدار، هوشمندی و حرفه‌ای‌گرایی به دنبال انجام مأموریت‌های محوله و توسعه روابط پلیسی دیپلماسی برای برخورد قاطعانه با متهمان بین‌المللی است.

سردار شیرزاد ادامه داد: امروز با تهدیدات و آسیب‌های مختلفی مواجه هستیم و یکی از راهکار‌های عبور از مشکلات و معضلات، تقویت تعاملات و همکاری‌های مشترک است و در این میان جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکیه همکاری‌های مشترکی در حوزه پلیسی و انتظامی دارد.

وی با تأکید بر لزوم تقویت تعاملات میان دو کشور ادامه داد: برخورد با جرایم سازمان‌یافته، مقابله با قاچاق کالا، مبارزه با مواد مخدر، مقابله با گروهک‌های تروریستی و قاچاق انسان می‌تواند محور فعالیت‌های مشترک دو کشور ایران و ترکیه باشد.

آمادگی ترکیه برای ارتقای سطح روابط پلیسی با ایران
در ادامه این گفت‌وگو، رئیس اینترپل ترکیه با اشاره به مرز مشترک دو کشور خاطرنشان کرد: پلیس ترکیه نیز خواهان برخورد با متهمان بین‌المللی بوده و در این راستا آماده هرگونه همکاری با پلیس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی ضمن اشاره به ضرورت شناخت محور‌های مشترک با هدف برخورد قاطعانه با متهمان بین‌المللی اظهار داشت: تقویت همکاری‌ها در راستای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته می‌تواند بستری مناسب برای استرداد متهمان تحت تعقیب بین‌المللی هر دو کشور باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار