نگاهی بر زندگی‌نامه شهید «ادریسی»

از قهرمانی در جودو تا شهادت در عملیات والفجر 8

شهید «علی اکبر ادریسی» پس از آغاز دفاع مقدس راهی جبهه‌های حق علیه بازل شد و پس از چندی مبارزه با دشمن بعثی در نهایت در تاریخ 22 اسفندماه 1364 در عملیات والفجر 8 به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۳۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ - 27December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «علی اکبر ادریسی» در سال 1346 در مرند متولد شد. وی از کودکی به ورزش جودو روی آورده و در مسابقات متعدد شرکت کرده و به مقام قهرمانی رسید. این شهید والامقام پس از آغاز دفاع مقدس راهی جبهه‌های حق علیه بازل شد و پس از چندی مبارزه با دشمن بعثی در نهایت در تاریخ 22 اسفندماه 1364 در عملیات والفجر 8 به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

شهید «علی اکبر ادریسی» در سال 1346 در مرند متولد شد. وی از کودکی به ورزش علاقه‌مند بود و جودو را که ورزشی رزمی بود به عنوان رشته اصلی خود برگزیده و در تمرینات با جدیت شرکت می‌کرد و در مسابقات حضور می‌یافت.

او تحت مربی خود سعید مدرس امینی موفق به کسب کمربند کیو 6 از تربیت بدنی استان شد و در مسابقات 40 کیلوگرم در مرحله انتخابی استانی در تبریز توانست مقام اول را به دست بیاورد.

شهید ادریسی با اوج‌گیری تظاهرات بر علیه رژیم طاغوت به جمع تظاهرکنندگان پیوسته و توانست دین خود را به انقلاب و امام ادا کند. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پایگاه شهید زمانی مرند پیوسته و جهت محافظت از دستاوردهای انقلابی به فعالیت پرداخت.

روزها کار می‌کرد و شب‌ها نگهبانی می‌داد، وی فقط برای روحیه خود علاوه بر جودو، فوتبال نیز بازی می‌کرد. آن تلاشگر عرصه‌های جهاد در ستاد پشتیبانی جنگ در منطقه گیلانغرب به عنوان سنگرسازی بی‌سنگر به مدت 14 ماه خدمت نمود و بعد از خدمات دلسوزانه خود به نیروهای رزمنده در لشکر 31 عاشورا، عازم منطقه جنوب شد.

ابثارگری‌های آن شاهد مبارز، زبان‌زد دوستانش بود و عاشق خدمت، مبارزه و شهادت بود. در نوشته‌ای اینگونه خواسته درونش را بر صفحه تاریخ می‌نگارد: خدایا خودت شاهد بودی که من از آن روزی که برای اولین بار از اینجا عازم جبهه شده‌ام، آرزویم تنها شهادت بوده است. آری شهادت تنها بر افرادی قسمت می‌شود که واقعا لیاقت آن را داشته باشند. خدایا حاضر نیبستم یک ثانیه از عمرم را در این دنیا بگذرانم، خدایا خودت بهتر می‌دانی که این دنیا برای من مثل یک زندان است.

این شهید والامقام پس از مجاهدت‌های بسیار، سرانجام در تاریخ 22 اسفندماه 1364 در عملیات والفجر 8 در حالی که در زیر آتش انبوه دشمنان از خدا بی‌خبر بعثی مشغول عملیات سنگرسازی بود مورد اصابت ترکش قرار گرفته و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها