عقد ۴۰۰ زوج یزدی در جوار گلزار شهدا

مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد گفت: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان، مراسم عقد ۴۰۰ زوج یزدی در جوار گلزار شهدا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۳۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ - 27December 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «احسان ملکی» مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد  اظهار داشت: طرح «ازدواج آسان»، یکی از چهل برنامه شاخص دومین کنگره ملی شهدای استان است که در راستای این طرح مراسم عقد ۴۰۰ زوج جوان یزدی در جوار گلزار شهدا در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به ساده گیری مراسم ازدواج، افزود: سفره عقدی به صورت دائم با هماهنگی اداره کل حفظ آثار در باغ موزه دفاع مقدس استان و در کنار قبر شهید چیده شده است تا زندگی مشترک زوج‌های جوان به نام شهدا متبرک شود.

مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد، گفت: زوج‌هایی که علاقه‌مند هستند زندگی خود را با استعانت از شهدا و الگوگیری از سبک اسلامی آغاز کنند این سفره عقده به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا مراسم عقدشان را با حضور حداقل نفرات برگزار کنند.

ملکی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ زوج جوان یزدی مراسم عقد خود را در مکان متبرک با نام شهدا برگزار کردند، تصریح کرد: در شهرستان‌های استان نیز این مراسم در کنار گلزار شهدای هر شهر به همت کمیته خادم شهدا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سپاه الغدیر استان یزد به زوج‌هایی که در این مکان عقد خود را ثبت می‌کنند، وام قرض الحسنه به مبلغ پنج تا ۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند.

پوستر طرح ۴۰۰ ازدواج آسان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با حضور فرمانده سپاه الغدیر و نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان رونمایی شد.

گفتنی است اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای استان اسفندماه امسال در یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار