برگزاری نشست خبری ویژه یادواره شهدای شهرستان یزد

نشست خبری ویژه یادواره شهدای شهرستان یزد و طرح شهید سلیمانی پیش از ظهر امروز با حضور سرهنگ «عباس جوکار» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد، «رستگاری» فرماندار یزد و «زارع» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ - 27December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ «عباس جوکار» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد در نشست خبری ویژه یادواره شهدای شهرستان یزد و طرح شهید «سلیمانی» که پیش از ظهر امروز با حضور «رستگاری» فرماندار یزد و «زارع» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد ضمن یاد و خاطره شهدای اسلام و شهدای هسته‌ای به ویژه سردار حاج «قاسم سلیمانی» و «محسن فخری‌زاده» اظهار داشت: با یاری خداوند و عنایت شهدا روز سه‌شنبه مورخ 9 دی ماه 1399 یادواره شهدای شهرستان یزد و اولین یادواره قاسم سلیمانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور اقلیت برگزار خواهد شد. 

جوکار با اشاره به رویکرد یادواره شهدای یزد ادامه داد: در پنج شنبه هفته گذشته از 750 خانواده شهید در یزد دیدار شد و با توجه به شیوع کرونا، از آنها دعوت شد که از طریق رسانه استانی در روز سه شنبه بیننده یادواره شهیدان شهرستان یزد باشند و این یادواره نیز مانند کنگره سرداران شهید استان یزد رویکرد خدمت محور داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد عنوان کرد: استان یزد 4 هزار شهید دارد که بیش از نیمی از این شهدا متعلق به مرکز استان و شهرستان یزد است و برای هر شهید 40 خدمت تعریف شده تا با ارائه این خدمات در قالب طرح شهید سردار سلیمانی بتوان راه و رسم شهدا را که خدمت به مردم و گذشتن از خود برای اسلام و امنیت مردم بوده است ادامه داد که مشارکت همه مسئولان و مردم تضمین کننده این خدمات است.

جوکار ادامه داد: ارائه خدمات مختلف از جمله ایجاد فضای آموزشی، تامین مسکن محرومین، توزیع بسته‌های معیشتی، آموزشی و بهداشتی، ساختن اماکن مذهبی و مسجد و ... در طرح شهید سردار سلیمانی در شهرستان یزد انجام می‌گیرد و در این امر خدمات رسانی زمینه حضور و همراهی گسترده مردم فراهم شده و هر کس به هر اندازه که در توانش است در این زمینه می‌تواند خدمت کند.

دبیر ستاد یادواره شهدای شهرستان یزد گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، اولین موضوعی که در دستور کار قرار گرفت بحث وام‌های قرض‌الحسنه بود که در این زمینه صندوق‌های قرض الحسنه بسیج و محلات راه‌اندازی شد و بیش از 556 میلیون تومان وام قرض الحسنه با ظرفیت پایگاه‌های مقومت بسیج، مساجد و سرمایه‌گذاریی که انجام داده بودند پرداخت شد.

جوکار ادامه داد: در حوزه محرومیت زدایی نیز 15 پروژه بالغ بر 120 میلیون تومان تحویل گروه‌های جهادی شده است که در این پروژه‌ها تعمیر و بهسازی منازل نیازمندان انجام می‌گیرد و همچنین در زمینه ایجاد فضاهای مذهبی و مساجد، دو پروژه در منطقه اسکان با همراهی و مشارکت بسیج سازندگی در حال انجام است و در این زمینه 100 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این اقدامات همه در راستای خدمت رسانی به مردم به نیابت از 4 هزار شهید استان انجام می‌گیرد، افزود: از اواخر مهرماه تاکنون بیش از 18 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده و 4 هزار بسته دیگر نیز در روز برگزاری یادواره در بین نیازمندان شناسایی شده توزیع خواهد شد، همچنین دراین مدت بیش از 4 هزار و 300 بسته بهداشتی توزیع شده و 4 هزار بسته دیگر نیز به مردم در محلات توسط قرارگاه شهید سلیمانی و با همکاری بسیج سازندگی توزیع می‌شود.

دبیر ستاد یادواره شهدای شهرستان یزد گفت: هدایای نقدی ویژه محرومین در حاشیه شهر و به دلیل شرایط اقتصادی موجود به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان از خیرین جمع آوری و به صورت نقدی به نیازمندان و کسانی که به دلایل مختلف از جمله مستاجری در شرایط اقتصادی مناسبی نبودند پرداخت شده است.

جوکار ادامه داد: توزیع نزدیک به 15 هزار پرس غذای گرم، اهدای 55 سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند، اهدای 110 سری جهیزیه در روز برگزاری یادواره، اهدای نزدیک به دو هزار بسته لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند، توزیع بیش از پنج هزار و 800 بسته یک کیلویی گوشت قرمز و بیش از 8 هزار و 300 بسته 3.5 کیلویی گوشت مرغ بین نیازمندان از اواخر مهرماه تا پایان هفته بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی انجام گرفته است.

وی افزود: همزمان با برگزاری یادواره 400 رأس گوسفند جهت ذبح به کشتارگاه فرستاده می‌شود و با هماهنگی گروه‌های جهادی و استفاده از ظرفیت کمیته امداد این گوشت که پیش بینی می‌شود 8 تن باشد بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

جوکار ادامه داد: با توجه به نیازمندی‌های بهداشتی و تولید ماسک نیز از اوایل سال قشرهای مختلف بسیج از جمله بانوان مداح در این زمینه پا به کار بودند و نزدیک به 11 میلیون ماسک تولید و به مراکز ذیربط تحویل داده شده است و همچنین نزدیک به 10 هزار گان توسط گروه‌های جهادی تولید شده و حتی به خارج از استان نیز صادر شده است.

وی گفت: بازسازی مدارس و فضاهای آموزشی نیز با ظرفیت گروه‌های جهادی به نیت شهدای شهرستان یزد در دستور کار بوده است که برای اولین بار از ظرفیت دانش آموزان نیز استفاده شده و مشارکت آموزش و پرورش و گروه خیرین نیز در این زمینه وجود داشته و بنا به نیاز به تعمیر، نقاشی و ... اقدامات لازم انجام گرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد از تهیه کلیپ و سرودهای متناسب با شهدا توسط گروه‌های سرود شهرستان یزد نیز خبر داد و عنوان کرد: در این زمینه از ظرفیت گروه‌های سرود فعال در مجموعه شهرستان فعال استفاده شده و یک سرود هم ویژه یادواره شهدای شهرستان یزد با محوریت شهادت و با موضوع وصیت نامه سردار سلیمانی توسط گروه بسیج فجر جاویدان رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح شهید سردار سلیمانی با همراهی همه مردم و مسئولین در حال انجام است، گفت: این طرح از ظرفیت مردمی استفاده شده و هیچ کدام از این اقدامات و خدمات با بودجه دولتی انجام نگرفته است و حتی در حوزه کارگری نیز 400 شیفت ایثار در بخش کارگری شروع شده که بیش از 50 درصد آن انجام گرفته است و مابقی آن در حال انجام است.

در ادامه فرماندار یزد و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به بیان اقدامات صورت گرفته در رابطه با طرح محله محور حاج قاسم «سلیمانی» و برنامه‌های ویژه حماسه 9 دی پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار