برگزاری چهاردهمین مسابقه رادیویی «روایت عشق»

چهاردهمین مسابقه «روایت عشق» از کتاب «آینه»، «آرزوی سیدرسول» به قلم «محمد دهشیری» برگزار می‌شود که زندگی سردار شهید سید «رسول اشرف» را روایت می‌کند.
کد خبر: ۴۳۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲ - 27December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، مسابقه رادیویی «روایت عشق» کاری از گروه رادیویی بسیج برگزار می‌شود.

این مسابقه از کتاب «آینه»، «آرزوی سیدرسول» به قلم «محمد دهشیری» برگزار می‌شود که زندگی سردار شهید سید «رسول اشرف» را روایت می‌کند.

خاطرنشان می‌شود علاقمندان جهت شرکت در مسابقه پاسخ صحیح سوال «سردار شهید سیدرسول اشرف در چه تاریخی به شهادت رسید؟ ۱. ۲۰ مهرماه ۱۳۶۳ یا ۲. ۲۰ آبان ماه ۱۳۶۴» را به سامانه ۳۰۰۰۰۳۵۱ ارسال کنند.

لازم به ذکر است مهلت ارسال پاسخ پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ می‌باشد.

سید رسول اشرف، فرزند حسین و سکینه، در بیستم آبان ماه سال ۱۳۴۳ در یزد متولد شد. او اولین فرزند خانواده بود. قرآن را در دوران کودکی در نزد مادرش آموخت. مادرش علاوه بر بچه‌های خودش به بچه‌های همسایه نیز قرآن آموزش می‌داد. او در همان کودکی حدود هشت جزء را به راحتی قرائت می‌کرد.

سید رسول کودکی آرام، ساکت و در عین حال پرجنب‌و جوش و فعال بود. او در کودکی در چاه افتاد که به طرز معجزه آسایی نجات پیدا کرد، در حالی که عمق چاه حدود ۲۶ متر بود. وقتی از او سؤال می‌کنند که چطور شد که نجات پیدا کردی؟ سید رسول در جواب می‌گوید: «ناگهان زیرپایم خالی شد، من در چاه افتادم، ولی خانمی دست مرا گرفت و از چاه بیرون آورد.»

سید رسول با توجه به اینکه نزد مادر خواندن و قرائت قرآن را آموخته بود، آمادگی بیشتری نسبت به سایر بچه‌های همسال خود برای رفتن به دبستان داشت؛ لذا او در حدود پنج‌سال و نیم بودکه به دبستان حاج سید یحیی رفت. شوق و علاقه زیادی به تحصیل داشت. تکالیفش را به نحو احسن انجام می‌داد. دوران ابتدایی را با موفقیت سپری کرد و برای ادامه تحصیل به مدرسه راهنمایی رمضانی پاگذاشت.

در حالی که ۱۱ سال سن بیشتر نداشت. او پسر فهمیده و با شعوری بود و از درک بالایی برخوردار بود. آن‌ها از وضعیت معیشتی-اقتصادی متوسطی برخوردار بودند. سید رسول به همراه برادرش روز‌های تعطیل و جمعه‌ها به بنایی می‌رفتند تا از این طریق پول توجیبی، هزینه تحصیل و پول بنزین موتور خود را تأمین کنند، تا کمکی، هر چند اندک، به اقتصاد خانواده باشد.

سید رسول در ۱۸ سالگی از طریق سپاه پاسداران به جبهه اعزام شد. قبل از آغاز جنگ تحمیلی دوست داشت ادامه تحصیل دهد و بتواند فردی مفید و خدمتگزار جامعه باشد. بعد از شروع جنگ و اعزام به جبهه، آرزوهایش ازدواج کردن، صاحب یک اولاد شدن و به شهادت رسیدن فی سبیل‌الله بود. حتی به مادرش گفته بود: «وقتی فرزندم شش ماهه است، شهید می‌شوم.»

سیدرسول در مدت حضورش در جبهه یک بار شیمیایی شد. مصادف با ۲۸ صفر و شهادت حضرت رسول اکرم (ص)، بعد از عملیات قدس پنج در جاده اهواز- خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به ماشین مجروح شد و سپس به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار