سرلشکر جعفری:

ایده‌های شهید سلیمانی راهگشای جبهه مقاومت بود

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در جبهه مقاومت وقتی در سختی و فشار بودیم، ایده‌های سردار سلیمانی که برگرفته از تجربیات دفاع مقدس بود به کمک‌مان می‌آمد.
کد خبر: ۴۳۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸ - 28December 2020

شیوه طراحی عملیات‌های حاج قاسم به روایت سردار جعفریبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر پاسدار «محمد علی جعفری» فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه رادیویی «مردی بیرون از قاب» اظهار داشت: آموزش‌های سپاه و یادگیری‌هایی که در جبهه‌های دفاع مقدس انجام می‌شود، هرچند اسمش آموزش است، اما با آموزش‌های رایج متفاوت است. اصل کار ما در جبهه‌های مقاومت، انتقال تجربه‌های گران‌بهایی است که از آن‌ها برای عملیات بعدی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: این کار را باید فردی مثل حاج قاسم انجام دهد که خودش در متن عملیات بوده و با توجه به اینکه تعداد کمی از فرماندهان لشکر و تیپ‌های برجسته سپاه باقی ماندند، لیاقتی که ایشان از خود نشان داد، باعث شد تا مسئولیت آموزش و انتقال تجربه نیز به ایشان سپرده شود و شکل‌گیری مقاومت انقلاب اسلامی در منطقه از همین مسیر رقم خورد.

فرمانده سابق سپاه پاسداران افزود: در بیشتر عملیات‌های دفاع مقدس با حاج قاسم همراه و با نظر‌هایی که درباره طراحی عملیات می‌داد، آشنا بودم. در جنگ ۳۳روزه، حاج قاسم در کنار سیدحسن نصرالله بود و در اوج سختی که گزارشی از وضعیت جبهه می‌آمد، ما قرارگاهی برای اعلام نظر و تمرکز بر پشتیبانی‌ها داشتیم.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: در جبهه مقاومت وقتی در سختی و فشار بودیم، ایده‌های سردار سلیمانی که برگرفته از تجربیات دفاع مقدس بود به کمک‌مان می‌آمد. جنگ ۳۳روزه با دفاع مقدس شباهت‌ها و تفاوت‌هایی داشت و حاج قاسم نیز شرایط را می‌دید و تصمیم می‌گرفت.

وی عنوان کرد: معتقد بودم کسی که خودش در میدان است، آنچه را که تجربه کرده، قابل احترام است و باید به آن عمل کرد. وقتی داعش به وجود آمد، بشار اسد نیز مورد تعرض قرار گرفت و آمریکا و اسرائیل نقشه‌هایی کشیدند تا سوریه از ثبات دربیاید و نتواند در جبهه مقاومت اسلامی، نقش‌آفرینی کند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران ادامه داد: حاج قاسم در جلسه‌ای گفت که باید بشار اسد با مسلح شدن مردم موافقت کند. ایشان به سوریه رفت و در دیدار با رئیس جمهور سوریه، او را برای این کار متقاعد کرد. چند روز بعد ورق برگشت، مبارزه آغاز شد و دشمن شروع به عقب‌نشینی کرد.

سردار جعفری خاطرنشان کرد: طی ۲۵ سالی که حاج قاسم فرمانده نیروی قدس بود، قدرتی که در جوامع مختلف و منطقه برای دفاع در برابر دشمن ایجاد کرد، برگرفته از تجربیات دفاع مقدس و کار بزرگی بود که از عهده هر کسی برنمی‌آمد. آمریکایی‌ها هم می‌دانستند که سردار سلیمانی باهوش است و می‌دانستند که چه کسی را هدف قرار می‌دهند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها