مشاور فرمانده کل سپاه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

اجرای عملیات توسط پیاده‌نظام اسرائیل در خیابان‌های تهران/ فتنه‌گران در سال ۸۸ به شهید سلیمانی اهانت می‌کردند

سردار اسماعیل کوثری بابیان اینکه فتنه‌گران در سال ۸۸ منافع اسرائیل را در خیابان‌های تهران دنبال کردند، گفت: حقیقت آن است که گرایشات ناسیونالیستی تنها پوششی برای ادامه حیات سیاسی جریان فتنه بود و در واقع آن‌ها سربازان پنهان‌کار ارتش اسرائیل بودند که با براندازی نظام، سعی داشتند تا منافع تل‌آویو را در تهران دنبال کنند.
کد خبر: ۴۳۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ - 28December 2020

سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل کوثری» مشاور فرمانده کل سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد با بیان اینکه فتنه ۸۸ نمایش از پیش برنامه‌ریزی‌شده دشمنان بود، اظهار داشت: هرگز این‌طور نبود که ناآرامی کشور از یک مناظره یا اختلاف‌سلیقه سیاسی هواداران دو نفر یا دو جناح نشأت گرفته باشد زیرا پیش از بروز اغتشاشات، دستگاه‌های امنیتی با رصد فعالیت معاندان خارجی و منافقان داخلی، گزارش‌هایی مبنی بر احتمال بروز بحران امنیتی در کشور را خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم کرده بودند.

وی افزود: در واقع ما می‌دانستیم که ضدانقلاب می‌خواهد از این انتخابات برای پیشبرد نظریه براندازی استفاده کند لذا اگر شما مشاهده کردید که رهبری در سخنرانی نوروزی‌شان در حرم مطهر رضوی، درباره طمع‌ورزی دشمنان صحبت کرده و بر لزوم تمکین نامزدها به قانون تأکید داشتند، به این خاطر بود که ایشان با گزارش‌های متعدد و جامع دستگاه‌های متولی حوزه امنیت از همه احتمالات خبر داشتند و سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب در نوروز ۸۸ به‌نوعی اتمام‌حجت باکسانی بود که خود را آماده آشوب می‌کردند.

مشاور فرمانده کل سپاه در تشریح گوشه‌ای از اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی بر جریان فتنه خاطرنشان کرد: ما اطلاع داشتیم که برخی جریان‌ها در جلسات خصوصی حلقه اول خود به‌صراحت اذعان می‌کردند که ما در دوران اصلاحات یک‌پایه ولایت را کوبیدیم و حالا با انتخاب نامزد مورد نظر ما در انتخابات ۸۸، پایه دیگر ولایت در این کشور را هم خواهیم زد. علاوه بر این، وقتی همسر یکی از شخصیت‌های سرشناس قبل از برگزاری انتخابات اظهار کرده بود که اگر نامزد موردنظر ما برنده نشود، انتخابات باطل است، همه نشان از این بود که این‌ها پیش از برگزاری انتخابات، درصدد بودند تا با به آشوب کشیدن کشور، از انقلاب سهم‌خواهی کنند.

وی ادامه داد: آشکار شدن ماهیت براندازانه فتنه ۸۸ مصادف با پاره کردن عکس امام توسط ایادی این کمیته آشوبگر بود و البته تکلیف این جریان انحرافی هم زمانی معلوم شد که لشکریان خیابانی آن در کمال وقاحت به خیمه و کاروان عزای اباعبدالله جسارت کردند. با این عمل شنیع، آحاد ملت ایران به‌روشنی مشاهده کردند که بحث فراتر از یک اختلاف‌سلیقه سیاسی است و بهاییت به‌طور مستقیم وارد عمل شده است لذا می‌توان اذعان کرد که ایدئولوژی عزای سیدالشهدا (ع) و آموزه‌های ظلم‌ستیزانه مکتب عاشورا بار دیگر باعث روشن شدن حق و باطل در آن ایام شد.

سردار کوثری در پاسخ به شبهه‌افکنی جریان‌های سکولار که عزاداری‌های محرم را مستقل از جهت‌گیری‌های سیاسی می‌دانند، تصریح کرد: من هم موافقم که عزای سیدالشهدا ربطی به جهان سیاست ندارد منتهی به این شرط که مقصود ما از سیاست، نظریه‌های سیاسی مبتنی بر ایدئولوژی ماکیاولیستی لیبرال‌ها باشد و حقیقتاً نباید در این شرایط دستگاه اباعبدالله را آلوده به سیاست دانست. مکتب عاشورا سیاسی است اما سیاستی که مبتنی بر نظریه مردم‌سالاری دینی و اسلام ناب محمدی باشد.

وی تأکید کرد: بزرگان دین ما نظریات معتبری درباره ارتباط دین و سیاست دارند که در صدر آن‌ها، امام روشن‌بین امت قرار دارد و در این فهرست، نام بزرگانی همچون امام موسی‌صدر نیز به چشم می‌خورد که در نقل صریحی از ایشان آمده «حسینیه اباعبدالله زمانی معتبر است که رزمندگانی برای مواجه و ستیز با اسرائیل تربیت کند». به لطف خدا و به برکت انفاس مطهر امامین انقلاب و شهدا، این تفکر در جامعه نهادینه‌شده و به همین خاطر هم دقیقاً در زمانی که فتنه‌گران با بی‌احترامی به شهید مظلوم کربلا دچار اشتباه استراتژیک خود شدند، مردم لحظه‌ای درنگ نکردند و برای دفاع از امامشان به میدان آمدند.

سردار کوثری بابیان اینکه فتنه‌گران در سال ۸۸ منافع اسرائیل را در خیابان‌های تهران دنبال کردند، گفت: حقیقت آن است که گرایشات ناسیونالیستی تنها پوششی برای ادامه حیات سیاسی جریان فتنه بود و در واقع آن‌ها سربازان پنهان‌کار ارتش اسرائیل بودند که با براندازی نظام، سعی داشتند تا منافع تل‌آویو را در تهران دنبال کنند.

وی بیان داشت: فتنه‌گران جریان انحرافی سال ۸۸ اگر واقعاً ایران را دوست داشتند، ندای شیطانی «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را سر نمی‌دادند. آن‌ها هم‌نوا با تکفیری‌ها، تیغ به روی مدافعان حرم نمی‌کشیدند. گزارش‌هایی به ما می‌رسید که مزدوران آشوب‌طلب در آن ایام علاوه بر اساعه ادب به تصویر امام مهربان امت، به ساحت نورانی سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی هم اهانت می‌کردند و از همین موضوع می‌توان به ذات پلید این اشرار پی برد.

مشاور فرمانده کل سپاه در انتها ابراز داشت: در فتنه ۸۸ ملت ایران یک‌بار دیگر به منافق و معاند و دشمن خود ضربه اساسی وارد کرد و توطئه او را خنثی نمود. با این تفاسیر، بدیهی است که آن‌ها از این انقلاب کینه و نفرت داشته باشند. امروزه مشاهده می‌کنیم که مستکبران عالم حتی دارو را هم تحریم می‌کنند و این نشان می‌دهد که بدخواهان ما دیگر از انحراف دل‌بستگان نظام ناامید شده و استراتژی از پا درآوردن مردم را در دستورکار قرار داده‌اند اما به فضل پروردگار و به برکت خون‌های پاک شهدای امنیت، ملت بصیر ایران از این تحریم‌های ظالمانه هم عبور خواهد کرد و روسیاهی آن تنها برای منافقان باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار