معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان مطرح کرد؛

نقش موثر طرح شهید سلیمانی در کاهش آمار مبتلایان به کرونا

مریم کوشکی گفت: میزان کاهش آمار مرگ ناشی از کرونا نتیجه افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادامه روند طرح شهید سلیمانی و همچنین ایجاد محدودیت‌هاست.
کد خبر: ۴۳۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲ - 29December 2020

نقش موثر طرح شهید سلیمانی در کاهش آمار مبتلایان به کرونا

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «مریم کوشکی» دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان کاهش آمار مرگ ناشی از بیماری کرونا نتیجه افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادامه روند طرح شهید سلیمانی و همچنین ایجاد محدودیت‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: کاهش ۳۲ درصدی مرگ ناشی از کرونا در پایان آذرماه نسبت به ماه قبل از آن در شرایطی به وقوع پیوسته که پیش‌بینی‌های مورد نظر پس از شروع طرح محله‌محور کاهش ۱۰ درصدی بوده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: طرح مدیریت محله‌محور کرونا خیلی سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، تاثیرات خود را نشان داد.

کوشکی همچنین میزان کاهش ابتلا به کرونا و موارد بستری مشکوک را در این مدت به ترتیب ۶۲ و ۵۰ درصد عنوان کرد که نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی ۲۰ درصد بهتر بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه آخرین آمار مربوط به برنامه‌های طرح مدیریت محله‌محور بنام طرح شهید قاسم سلیمانی را تشریح و بیان کرد: از زمان شروع طرح تاکنون ۳۴ هزار و ۱۶۱ فرد دارای بیماری زمینه‌ای در منازل شناسایی و تحت قرنطینه معکوس قرار گرفته‌اند.

کوشکی اظهار داشت: تعداد افراد بالای ۶۰ سال که تاکنون مورد قرنطینه معکوس قرار گرفته‌اند، نیز ۲۴ هزار و ۵۳۲ نفر بوده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای آذرماه تاکنون ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر که در معرض ابتلا قرار داشته‌اند، شناسایی و از این تعداد، یک‌هزار و ۲۷ نفر برای انجام تست کرونا به مراکز غربالگری معرفی شده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه افزود: برای یک‌هزار و ۱۰۸ نفر نیز تست سریع در منزل انجام شده که از این تعداد ۸۱ نفر مثبت اعلام شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه به برنامه‌های سازمان بسیج مستضعفین در راستای حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر در قالب این طرح اشاره و عنوان کرد: از ابتدای آذرماه تاکنون هفت هزار و ۱۸۰ خانواده آسیب‌پذیر شناسایی و از بسته‌های حمایتی برخوردار شده‌اند.

وی خطاب به مردم استان عنوان کرد: هرچند آمار‌های کرونایی کاهش پیدا کرده است، اما فراموش نکنیم که کرونا همچنان وجود دارد و نباید غافل باشیم.

کوشکی تصریح کرد: این کاهش آمار‌ها نتیجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و اگر مردم از این موضوع غفلت کنند، مجدداً افزایش ابتلا، بستری و مرگ و میر شدت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار