الحشدالشعبی: با خروج آمریکا از کرکوک امنیت به این استان بازگشت

یک فرمانده الحشد الشعبی گفت که با خروج نیرو‌های آمریکایی از استان کرکوک، دیگر خبری از داعشی‌های خارجی در این استان نیست.
کد خبر: ۴۳۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵ - 28December 2020

الحشدالشعبی: با خروج آمریکا از کرکوک، امنیت به این استان بازگشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «علی الحسینی» مسئول روابط الحشد الشعبی در محور شمال عراق، از پاکسازی کامل استان کرکوک از داعشی‌های خارجی خبر داد.

وی به وبگاه المعلومه گفت از زمانی که نیرو‌های آمریکایی از کرکوک خارج شده‌اند، امنیت و ثبات به شکل چشمگیری و به میزان ۹۵ درصد افزایش یافته است و هرجایی که آمریکایی‌ها باشند، در آن‌جا مشکلات امنیتی و بحران نیز وجود دارد.

علی الحسینی افزود: «پس از خروج نیرو‌های آمریکایی، تروریست‌های داعشی خارجی نیز مخفی شده‌اند و در ماه‌های گذشته طی عملیات‌های پاکسازی هیچ اثری از آن‌ها دیده نشده است که نشان‌دهنده تأثیر مثبت خروج نیرو‌های آمریکایی بر اوضاع امنیتی عراق است که جای سؤال دارد.»

به گفته وی با خروج نیرو‌های آمریکایی از منطقه، سطح امنیت نه‌تنها در کرکوک بلکه در استان صلاح‌الدین نیز افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در تاریخ ۱۰ فروردین اعلام کرد که نیرو‌های این ائتلاف از پایگاه هوایی کرکوک خارج شده و تجهیزات این پایگاه به نیرو‌های امنیتی عراق تحویل داده شده است. یک هفته پیش از آن نیرو‌های ائتلاف آمریکایی از پایگاه «القیاره»، در استان نینوا نیز عقب‌نشینی کرده بودند.

پارلمان عراق سال گذشته در مصوبه‌ای خواستار خروج تمامی نیرو‌های خارجی از عراق شد و گروه‌های سیاسی نیز بر این امر پافشاری می‌کنند، اما دولت بغداد تاکنون حاضر به اجرای این مصوبه نشده است.

الحشد الشعبی بار‌ها آمریکا را اصلی‌ترین عامل ناامنی در عراق معرفی کرده است. امروز نیز «محمود الربیعی» عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق، حملات راکتی به منطقه سبز بغداد را کار خود آمریکایی‌ها دانست.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها