آیت الله «محمدرضا ناصری»:

دشمن همیشه نسبت به ورود تدین، تفکر و تعقل به آموزش کشور جبهه گرفته است

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه تدین و تفکر و تعقل سه اصلی است که جای آن در آموزش ما خالی است، افزود: دشمن همیشه نسبت به ورود این سه اصل به آموزش کشور جبهه گرفته و با آن مقابله کرده است تا بتواند مانع از پیشرفت جمهوری اسلامی شود.
کد خبر: ۴۳۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ - 29December 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت الله «محمدرضا ناصری» امام جمعه یزد صبح امروز در دیدار با سردار «سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه یکی از مسائل مهمی که در کشور نیاز داریم، تعمق فکری است، گفت: آموزش ما در کشور از گذشته تا به حال اسیر سطحی نگری است و هیچ وقت به کار‌های ما عمق داده نشده و فقط خواندن و حفظ کردن و نمره گرفتن ملاک شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیشترین بیکاران استان را تحصیل کردگان اعلام کرد و افزود: چرا در سطح کشور آموزش باید به گونه‌ای باشد که پس از سال‌ها درس خواندن، نوآوری و تحولی وجود نداشته باشد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه تدین و تفکر و تعقل سه اصلی است که جای آن در آموزش ما خالی است، افزود: دشمن همیشه نسبت به ورود این سه اصل به آموزش کشور جبهه گرفته و با آن مقابله کرده است تا بتواند مانع از پیشرفت جمهوری اسلامی شود.

وی اضافه کرد: زمانی که سطحی نگری در کشور باشد سبب می‌شود تا همیشه دستمان به سوی دشمنان دراز باشد و نیازمند آن‌ها باشیم، اما تدین، تفکر و تعقل اگر در کشوری باشد هیچگاه نیاز به دشمن نداریم و، چون اندیشه خودباوری را از ما گرفته اند در بحث‌های مختلف به غربی‌ها وابسته شدیم.

ناصری افزود: سالیان سال است که ما در بحث‌های مختلف به غربی‌های وابسته بودیم و کسی هم جرات ورود و تغییر و همچنین ایجاد این بستر در کشور وجود نداشته که خوشبختانه امروزه شاهد این مسائل در کشور هستیم.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه باید منویات رهبر معظم انقلاب و امام خمینی را عملی سازیم گفت: بسیج و سپاه بهترین مجموعه‌ای هستند که می‌توانند در زمینه عملیاتی سازی منویات رهبری اقدام کند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه در بحث جمعیت کشور با چالش مواجه هستیم اظهار داشت: دشمن اعلام کرده که پس از سی سال ایران را به حال خود رها کنید، چون سن این کشور در حال رفتن به سمت پیری است. در ایران اسلامی که حکومت اهل بیت است نباید توطئه دشمن عملیاتی شود و تعلیمات فرهنگی و توکل به خدا باید در بسیج جا بیفتد و سپس آن را در جامعه نهادینه سازیم.

وی با ابزار تاسف از اینکه فرهنگ توکل بر خدای متعال در کشور کاهش یافته است، اضافه کرد: ما باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که توکل بر خدای متعال احیا شود و در بحث جمعیت تغییرات چشمگیری را شاهد باشیم.

ناصری افزود: ما در کشور باید به شکل جدی برنامه ریزی کنیم و مجموعه بسیج و سپاه به گونه‌ای عمل کنند که تغییرات را در کشور ببینیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار