معاون علوم و تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح:

رسیدن به مرجعیت علمی بسترساز تحقق تمدن بزرگ اسلامی است

نوری با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های ملی در حوزه تمدن‌سازی اسلامی، گفت: رسیدن به مرجعیت علمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی، بسترساز تحقق تمدن بزرگ اسلامی است.
کد خبر: ۴۳۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ - 29December 2020

رسیدن به مرجعیت علمی بسترساز تحقق تمدن بزرگ اسلامیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «محمد مهدی‌نژاد نوری» معاون علوم و تحقیقات ستاد کل نیرو‌های مسلح در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و جشنواره تجلیل از برترین‌های پژوهش و فناوری دانشگاه جامع امام حسین (ع) که صبح امروز (سه‌شنبه) در مسجد این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اهمیت تداوم راه شهدا اظهار داشت: تا زمانی که در مسیر نورانی شهدا گام برمی‌داریم، مورد عنایت الهی و مدد شهدا هستیم.

وی ۹ دی را نماد بصیرت ملت بزرگ ایران و روز خاموش شدن آتش فتنه‌های دشمنان دانست و افزود: مردمِ همیشه در صحنه و خداجو در نهم دی نیز با حضور هوشمندانه خود یوم‌الله دیگری را در تاریخ کشور رقم زدند.

معاون علوم و تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سخنان فرمانده معظم کل قوا و تأکید ایشان بر تحقیق و پژوهش برای رفع نیاز‌های کشور و کسب مرجعیت در حوزه‌های مختلف دانش، گفت: باید با پژوهش به علم نافعی که دارای ارزش افزوده است، دست یابیم.

سردار نوری تصریح کرد: دانشی ما را در حوزه علمی به مرجعیت می‌رساند که دارای ارزش بالا بوده و مورد توجه و نیاز جامعه داخلی و جوامع خارجی نیز باشد که باید برای رسیدن به این دانش از راه‌های میانبر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تولید دانش ارتباط مستقیمی با افزایش قدرت ملی دارد، افزود: دستیابی به علم نافع مرجع‌ساز در تمامی عرصه‌ها به‌ویژه در حوزه نیرو‌های مسلح می‌تواند برای کشور اقتدارآفرین باشد.

سردار نوری با اشاره به اینکه دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است، گفت: جوانان کشور طبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید با جهاد علمی و جوشاندن چشمه دانش در میان خود با سال‌ها شتاب علمی بالا و عبور از مرز‌های کنونی دانش در مهم‌ترین رشته‌ها به قله‌ها دست یابند و دشمن بدخواه و کینه‌توز را ناکام سازند تا به آرمان بزرگ انقلاب، ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور خورشید عظمای ولایت نزدیک شویم.

وی بیان کرد: طبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تحقق تمدن نوین اسلامی بر توجه بر سه اصل اقتصاد پویا، مرجعیت علمی و فرهنگ متعالی استوار است؛ این موضوعات هرکدام نیازمند پژوهشگری، تولید علم نافع مرجع‌ساز و ایجاد زیرساخت‌های کارآمد است که در این زمینه نیز باید از ظرفیت‌های ملی در جهت اقتدارآفرینی و تحقق نظام ملی نوآوری استفاده کنیم.

معاون علوم و تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: امروز نقش دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه جامع امام حسین (ع) در حوزه تمدن‌سازی نوین اسلامی نقش کلیدی است.

بر اساس این گزارش، معاون پژوهش دانشگاه جامع امام حسین (ع) در بخشی از این مراسم به ارائه گزارشی در حوزه پیشرفت‌های دانشجویان این دانشگاه در حوزه‌های تحقیقاتی و پژوهشی پرداخت.

همچنین در ادامه این مراسم از کتاب «علوم پایه از دیدگاه امام خامنه‌ای» رونمایی شد.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهید دکتر محسن فخری‌زاده، مرحوم سردار «علی‌اصغر زارعی» و مرحوم سردار «ناصر شعبانی» قدردانی شد؛ همچنین برترین‌های پژوهش و فناوری این دانشگاه نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار