در دیدار سردار کارگر و استاندار خراسان جنوبی مطرح شد؛

«افتتاح موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی»؛ شهریور سال آینده/ تمام توفیقات و پیشرفت کشور به برکت خون شهداست

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دیدار با استاندار خراسان جنوبی از افتتاح موزه دفاع مقدس این استان در نیمه ابتدایی سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۴۳۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ - 29December 2020

افتتاح موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی در شهریور سال آینده/ تمام توفیقات و پیشرفت کشور به برکت خون شهداستبه گزارش خبرنگار حوزه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز (سه‌شنبه) با «حمید ملانوری» استاندار خراسان جنوبی دیدار کرد.

در این دیدار علاوه بر استاندار خراسان جنوبی، «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خراسان جنوبی نیز حضور داشت و گزارشی اجمالی را از روند ساخت موزه دفاع مقدس در بیرجند ارائه کرد.

در این نشست سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه وضعیت ساخت موزه‌ها و یادمان‌ها در سال 1391 مناسب نبود، افزود: وقتی که در سال 1391 مسئولیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر عهده گرفتیم، مشاهده کردیم که سه استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی از سایر استان‌ها در ساخت موزه عقب هستند و یا اگر هم اقدامی برای ساخت موزه انجام شده، محل تعیین‌ شده برای ساخت موزه مناسب نبوده است. البته که با گذشت زمان در خراسان رضوی و شمالی اقدامات خوبی صورت گرفت و قابل ذکر است که شهرداری و استانداری همت کردند تا ساخت موزه‌ها در این دو استان انجام شود. موزه دفاع مقدس در استان خراسان شمالی در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استانداران در کشور مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان خودشان هستند، اظهار داشت: ما که همه‌جوره در خدمت عزیزان هستیم، اما همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید پای کار بیایند و در حوزه ساخت موزه و یادمان‌هایی که موجب ماندگاری و ترویج فرهنگ دفاع مقدس می‌شود، کمک کنند. در استان خراسان جنوبی نیز استاندار باید برای دستگاه‌های مختلف وظیفه تعیین کند، چراکه صرف توجه به اعتبارات ملی برای ساخت موزه کفایت نمی‌کند. برای مثال شهرداری با توجه به ظرفیتی که دارد می‌تواند اقدامات خوبی را در فضای باز انجام دهد و از طرفی پیشنهاد ما به استانداری خراسان جنوبی این است که اگر برای پیش بردن پروژه ساخت موزه در این استان با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) نیز وارد مذاکره شود، قطعاً نتایج خوبی حاصل خواهد شد. چراکه قرارگاه خاتم (ص) در برخی از استان‌های ما پروژه ساخت موزه را به بهترین نحو ممکن پیش برده است.

سردار کارگر در ادامه ضمن پیشنهاد بازدید استاندار خراسان جنوبی از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران و همچنین موزه حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: ساخت موزه‌ای با عنوان پایان داعش به پیشنهاد سردار قاسم سلیمانی ساخته شد که بعد از شهادت ایشان، نام موزه را به موزه حاج قاسم سلیمانی تغییر دادیم. بازدید از موزه دفاع مقدس در تهران موجب ایده گرفتن برای ساخت موزه خراسان جنوبی خواهد شد. ما معتقدیم که از فضای باز موجود باید به بهترین نحو ممکن برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس اقدام کرد. برای مثال در همین موزه دفاع مقدس تهران، بار‌ها مشاهده شده است که استقبال مردم و بازدیدکنندگان از فضای بیرونی موزه به مراتب بیشتر و بهتر از فضای داخلی آن است.

در ادامه این جلسه «حمید ملانوری» استاندار خراسان جنوبی با تشکر از سردار کارگر و مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در زمینه پاسداری و تلاش در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید فعالیت می‌کنند، گفت: تمام توفیقاتی که داریم به برکت خون شهداست، لذا همه دستگاه‌ها باید برای ماندگاری آن دوران تلاش کنند و ساخت و راه‌اندازی موزه، نمایشگاه و یادمان‌های دفاع مقدس می‌تواند موجب حفظ تاریخ و هویت این مرز و بوم شود؛ بنابراین ما در استانداری وظیفه اخلاقی داریم تا اقدامات مربوطه را پیگیری کنیم. ساخت موزه در استان خراسان جنوبی به جهت اهمیتی که دارد جزو پروژه‌های کلان ما محسوب می‌شود، لذا برای هرچه بهتر ساخته شدن این موزه علاوه بر دستگاه‌های دولتی به‌دنبال وارد کردن بخش‌های خصوصی نیز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا زمین مربوطه در استان به‌طور کامل به مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس واگذار شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و قطعاً با برطرف شدن موانع و توافق با مجموعه بنیاد، این کار شدنی است. درحال حاضر زمین در اختیار اداره کل شهرسازی استان قرار دارد که مشکلی نیست و بعد از واگذاری کامل این زمین به مجموعه بنیاد، امیدواریم بنیاد نیز ما را در ساخت موزه دفاع مقدس کمک کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به مشکلات موجود در استان خراسان جنوبی گفت: یکی از دغدغه‌های ما در استان راه‌اندازی موزه دفاع مقدس است که اقدامات اداری و اولیه نیز از سال 1390 آغاز شد، به‌طوری که ما جزو اولین استان‌هایی بودیم که برای ساخت موزه دفاع مقدس برنامه‌ریزی کردیم.

فلاحی ادامه داد: تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا با مرتفع شدن مشکلات و موانع پیش رو، فاز اول موزه دفاع مقدس در استان خراسان جنوبی را در هفته دفاع مقدس سال آینده افتتاح کنیم. ما برای هرچه بهتر طراحی و ساخته شدن این موزه که یادآور رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است، از خیرین استانی نیز کمک خواهیم گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه جلسات مختلفی را نیز با اعضای کمیسیون‌های فرهنگی و تلفیق مجلس شورای اسلامی در زمینه راه‌اندازی موزه دفاع مقدس و همچنین افتتاح یادمان‌ها داشته‌ایم، افزود: از مجموع یادمان‌های ما در استان، کلنگ پنج یادمان هنوز به زمین نخورده است و امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم، مراحل ابتدایی ساخت این یادمان‌ها نیز آغاز شود.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها